{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Passat 3C problem - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej.

Igår da jeg kørte på motorvejen om aften kom der en lyd fra min bil. Det lød næsten som om røret til udsugninen røg af (lidt ligesom en flaske med brus man har rystet en smule). Altså en lyd hvor noget luft slipper ud. Jeg har tjekket og røret sidder som det skal.

Idet det skete kunne min bil ikke accelerere (havde svært ved at overhale en lastbil på motorvejen). Den kan ikke køre hurtigere end 110 i fjerde gear. Den "brøler" mere end sædvanligt. Fartpiloten virker ikke og det er som om bilen hopper, altså som om den motorbremser af sig selv, hvis ikke den får konstant gas.
Motorlampen lyser og fejlmeddelelse skriver "Emission garage".

Nogle der ved hvad det kan være?

Bil: Passat 3C 1,9 TDI fra 2006


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3C problem - hjælp
  • #1   4. jan 2021 Tjek dine trykrør hvor de går på IC.

  • #2   4. jan 2021 Lyder til at der er røgen en tryk slange af enten fra turboen af til intercooler eller fra intercooler til indsugning. så ud og tjek dem visuelt hvad det er for en og når det sker køre bilen i nød system så er der ting der ikke virker og bilen kan ikke trække.

  • #3   4. jan 2021 Tak for svar!

    Nu skal det lige siges, at jeg ikke har forstand på mekanik overhovedet.
    Jeg var lige nede og kigge på diverse rør som er visuelt tilgængelige, når man åbner motorhjelmen. Jeg kunne ikke umiddelbart se noget unormalt.

    Bilen giver også en fejlbesked og skriver "Emission Garage". (Lige tilføjet i beskrivelse også)


  • #4   4. jan 2021 På højre og venstre siden af din køler helt nede i bunden sidder nogle tykke plastrør som sidder fast med clips clips og rør bliver slidt over tid, og hvis de er poppet ud er du ikke i tvivl, samt når du står i motorrummet og kigger i venstre side "burde" du kunne se en stump alurør der går fra turbo og er samlet med plastrøret. Det var umiddelbart der jeg tænkte på kunne være en utæthed

  • #5   4. jan 2021 Det betyder der er en fejl ved motoren. Men vis du ikke har tjek på det så find en der kan tjekke de slanger for dig. for det er både under og over motoren de er. plus divs skjolde skal af for at tjekke nogen af dem.

  • #6   4. jan 2021 @Claus, tak for dit forsøg på at forklare en spade hvor jeg evt. kan prøve at kigge. Det vil jeg gøre smiley

    @Freway, jeg har allerede bestilt diagnose hos værksted. Jeg kan bare godt lide at være på forkant!

    Tak for jeres tid! smiley


  • #7   4. jan 2021 Ok men her er hvordan systemet er bygget. Og ja vis slangen er røgen af ved intercooler kan du nemt se det. Men tag også motor skjoldet af og tjek om den er røgen af ved indsugningen da det har jeg set ske før også.

    profilbillede
  • #8   4. jan 2021 Lige et hurtigt tillægs spørgsmål; Er det dyrt at fixe sådan noget?

  • #9   4. jan 2021 de ikke det dyrest vis det er en slange der er slidt op i holderen til den klips eller gået hul på. så koster det mellem 200 og 500kr ca, er det en klips så plejer de at koste under 100 kr

  • #10   4. jan 2021 Ok, dejligt.

    Endnu engang tak


  • #11   5. jan 2021 Det er noget med at tester kan finde på at skrive noget helt andet fordi en defekt slange fører flere fejl med sig, måske defekt turbo, selvom den virker.

Kommentér på:
Passat 3C problem - hjælp

Annonce