{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Nikolaj R
Nikolaj R
Tilmeldt:
19. jan 2021
Emner: 3 Svar: 5

Relæ tager strøm fra bilen Peugeot 107 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har fundet ud af, at mit relæ/sikring (Firkantet rød boks 50A), sluger min strøm på batteriet.

Ved nogle eventuelt, hvad der kunne være årsagen til den gør det?

Servostyring virker hellere ikke, selvom der relæ er sat i, har også prøvede at skifte, og engang i mellem hjælper det at tag relæ/sikring op starte motoren, og sluk igen og sæt den i igen, så virker servostyring i 1-3 dage, og så går den ud igen?

Jeg er rimelig ny til at rode med biler...
Kunne det eventuelt være overspænding?

Bil: Peugeot 107 (Toyota Aygo / Citroën C1)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Relæ tager strøm fra bilen Peugeot 107
  • Nikolaj R
    Nikolaj R Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 3 Svar: 5
    #1   19. jan 2021 Bilen er fra 2006, og kørt ca. 150.000

  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #2   19. jan 2021 Nej, du har noget der bruger spænding på den kreds hvor sikringen sidder, nemmeste er at skaffe et ledningsdiagram, finde ud af hvilke forbrugere der er på den sikring, og så udelukke dem, siden du nævner servostyringen, så kunne det måske tænkes det er der fejlen ligger, men det kan et diagram bekræfte.

  • Nikolaj R
    Nikolaj R Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 3 Svar: 5
    #3   19. jan 2021 Hej,

    Jeg har kigget i instruktionsbogen der tilhører bilen, og det er den sikring/relæ der styrer selve servostyring.

    Så spørgsmålet er bare, hvorfor servostyring/relæet bruger strøm, når bilen er slukket.

    Det har den nemlig ikke gjort før, selvom at selve servostyringen ikke har virket, så har den aldrig tappet strøm.


  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #4   19. jan 2021 Jeg kender desværre ikke nok til hvordan det system virker til at kunne give dig en forklaring, lidt google siger der sidder en styrebox til servostyringen, det kunne meget vel være den der giver dig problemer.

Kommentér på:
Relæ tager strøm fra bilen Peugeot 107

Annonce