{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlampe lyser gult
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #1   5. feb 2021 Tester på, som en hver anden normal person ville gøre.
    Eneste måde, at finde ud af, hvor fejlsøgningen videre skal foretages.


  • #2   5. feb 2021 Tester på...

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #3   5. feb 2021 Eneste fornuftige fejlsøgning er at få en tester på, ellers kan du begynde at skifte dele fra den ene ende af, og ender med at have smidt en masse penge ud på ingenting

  • #4   5. feb 2021 normal ? altså nu er det jo ikke alle der ved lige meget om biler og hvad man gør, så var vel derfor hun spurgte om råd..

    Men ja, en tester er nok det nemmeste, for der kan være flere ting som er skyld i at lampen lyser og tager lang tid at undersøge alle muligheder.


  • #5   5. feb 2021 De simple ting kan du fint selv tjekke:

    Olie
    Køkervæske (KUN når bilen er kølet ned)

    Og er ingen af de ting galt er vejen frem nok en tester, kan snildt være noget sensor værk (eller mange andre sjove ting). Tester giver som regel et godt hint. Man kan købe en basal tester til små penge i thansen, biltema og en stribe steder online.
    De nyeste kan man tilgå med sin tlf over bluetooth (Android) eller wifi (iPhone).
    De billige er ikke nødvendigvis super gode, men giver som regel et godt hint om hvad der er galt. Testere kaldes også tit for ODB2 læsere


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #6   5. feb 2021 Gul betyder kør på værksted og få udlæst fejlkoder, Rød betyder stop motor omgående og få bilen fragtet på værksted md autohjælp.....Men som de andre skriver, så er det første man gør med en bil nyere end 2000 at få en tester på og få udlæst fejl...

  • #8   5. feb 2021 Hej
    Check blondinemanualen mht fejl type og betydning.
    Mvh kp


  • #9   5. feb 2021 så kunne du jo være en gentleman og hjælpe hende, for du har da vist den omtalte manual liggende og med den udtalelse må du jo også vide hvilke sider der skal bruges til at løse omtalte fejl..

  • #10   7. feb 2021 Tester har været på og det er en føler .. så jeg skal lige finde ud af hvor føleren til køler sidder? nogen der ved det? og olie og kølervæske er tjekket før det smiley

  • #11   7. feb 2021 godt du fandt fejlen.
    den kan se sådan ud, den du skal spotte (tænker der er tale om en temperatursensor).
    evt andre har bedre bud.


    profilbillede
  • #12   7. feb 2021 Tak, Jacob - den er bestilt - skal bare liiiige hitte ud af hvor den sitter ;o)

  • #13   8. feb 2021 Jeg kan ikke finde et billede af den specifikke model. Der er dette af en 1.8, men det er en anden model og motor.
    Videoen viser meget godt hvordand du skal gøre selve processen:
    https://www.youtube.com/watch?v=RsKtWFM6k6s
    Grundlæggende sidder den oftest tæt på thermostaten eller evt i selve køleren.
    Thermostaten sidder normalt i et hus der er boltet på selve motoren, lidt som i videoen.
    Jeg har desværre ikke adgang til en spark 1.2 så kan desværre ikke hjælpe herfra.
    Husk også at se hans video om at udlufte bagefter, det er ret vigtigt for ellers kører du rundt med for lidt kølervæske på (og lommer der evt ikke bliver cirkuleret).


  • #14   8. feb 2021 selv tak.
    men vil ikke garantere det er den som er problemet, men er mit bedste bud ud fra de beskrivelser der er.
    ellers stik forbi ham som testede bilen, blik lidt med øjnene, så tænker jeg nok du får den hjælp du behøver;)


  • #15   8. feb 2021 Det som Jakob linker til passer meget godt på det i er på jagt efter. Den er som jeg kan se det skruet ind i motoren, så stik delen er uden for. Præcist hvor er svært at sige uden at have set bilen. På BMW er den helt forrest på den jeg linkede til sad den mere bagtil.

  • #16   3. mar 2021 Opdatering - temperatur sensor er skiftet - og så er bilen testet igen : spænding på temperatur sensor er for lav ( gul lampe igen) - er det så en dårlig sensor? og 3 koder mere p 2106 + p 2110 + 2135 - som jeg læser det er det gasspjældet der giver problemer og tændrør? er det rigtigt forstået?

  • #17   3. mar 2021 Ehmn... var de fejl der også første gang ?

    p2106 er Throttle body actuator
    p2110 er vidst ca det samme

    https://www.aveoforum.com/forum/f108/p2106-p2110-21017/

    det ligner at det kan være kommet af at batteriet er gået lavt.

    P2135 siger throttle position sensor, som blot måler hvor meget gas du giver.

    Generelt lugter det lidt af elektrisk problem, måske dårlig stel eller lign. Du har lige skiftet temperatur sensor og den melder stadig fejl på den.

    Åbent spørgsmål: Hvis der er meget snavs i kølevæsken kan den så evt blokkere sensoren fra at få rette måling og dermed give forkert signal ?

    Jeg tror desværre ikke jeg kan tilføre meget mere, jeg er ikke mekaniker bare en glad gør det selv tosse.


  • #18   9. jul 2021 Køler væske er lige udskiftet så det burde ikke være det, mit batteri er helt nyt ;o) nu flipper min esc åbenbart osse ( lyser fast og slukker) - tænker det ikke hører sammen - eller? suk gamle biler - er ellers ret glad for min spark ;o)


Kommentér på:
Motorlampe lyser gult

Annonce