{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

abs sensor bmw e46 {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri. Jeg har for nyligt skiftet højre for abs sensor på min e46. og efter jeg havde gjort det stoppede pærerne i bilen med at lyse men efter en dag begyndte de at lyse igen, er der nogle der har et bud på hvorfor de gør det igen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  abs sensor bmw e46
  • #1   2. jul 2021 Jeg fyrer lige mit standard spørgsmål af. Er det en original sensor ?`
    Hvis ikke ville jeg nok overveje at skifte den igen. Det kan naturligvis også være en anden sensor der er begyndt at vakle.

    BMWerne ser ud til at være meget følsomme med sensoren.
    Derudover ville jeg nok lige tjekke at både tælle skiven og sensor er rimeligvis rene.
    Sensoren har en tendens til at tiltrække metalspåner.


  • #2   2. jul 2021 Hej ja sensoren er original og har haft tester på efterfølgende og den meldte stadig at fejlen var på samme sensor. har renset det hele for skidt, og der er ingen metal spåner på sensoren. men tak for hjælpen smiley

  • #3   2. jul 2021 tjekket ABS RINGEN ikke fejler noget eller er knækket.

  • #5   3. jul 2021 Den er også tjekket og den er fin

  • #6   4. jul 2021 Kommer i tanke om at jeg havde også et andet problem med min, men det er altså et lidt mere lakrids indgreb.
    Der er nogle printbaner i ABS modulet/computeren som dør, det sker også for volvo. Det er dem som kommer fra stikket og går ind på selve printet. De printbaner er forbandet små og svære at genlodde / lodde op, og jeg kunne kun åbne boksen med aktiv vold. Men det lykkedes.
    Det vil sige dremmel og så silikone for at lukke den igen. Ikke kønt, brug sort silikone smiley

    Hvis du vælger at skifte boksen så kræver det en genkodning-

    Du kan også have et dødt kabel, det sker indimellem også, det kan man måle på, nok nemmest lige at søge på det. Du kan ikke se selve ABS signalet, da det er digitalt, men man kan vidst nok se en vis modstand som jeg husker det. Søg på youtube, så finder du noget, måske til andet mærke men systemerne er ca de samme.

    ABS boksen bør være din sidste udvej, for de er relativt dyre at anskaffe også brugte. Det er 4-5 år siden jeg rodede med det, måske er de blevet billigere fordi bilerne er ved at uddø.


Kommentér på:
abs sensor bmw e46

Annonce