{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.579 visninger | Oprettet:

Ryger meget efter chipning {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Audi a3 8p 140 HK’s 2.0 tdi fra 2011 som er blevet chippet, den laver kun omkring 175 efter montering af downpipe og så ryger den utroligt meget sort

Det skal siges at jeg har en kammeret med identisk bil blot min er med s-tronic og har kørt ca 10.000 km mere end hans. Og den ryger nærmest ikke, de er chippet samme sted.

Har en mistanke om det måske er dyserne, men inden jeg går ud og investere i omegn af 6000 på nye dyser, har i nogle andre ideer til hvorfor den ryger mere end den anden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryger meget efter chipning
  • #1   13. aug 2021 Røg den før? Hvor er den chippet?

  • #2   13. aug 2021 kan være et dårlig program der er kommet i, sommikke passer helt til til motor.

    hvem har chippet den?
    og hvordan?
    har bilen været på rullefelt og udmålt at den køre rigtig?

    mange såkaldte"chiptuner" lægger bare en anden fil ind, som ikke passer lige godt til alle biler


  • #3   13. aug 2021 Den røg ikke før, men ved selvfølglig ikke hvor meget DPF tog af røgen inden den blev pillet af. ML-tuning

  • #4   13. aug 2021 Den blev rullet flere gange for af prøve af skure ned for brændstoffet så den røg mindre uden held dog

  • #5   14. aug 2021 hvis dpf er fjernet og den er tunet.
    så vil den ryge mere end før.

    få lavet en mængde sammenligning på dyser.
    kan gøres med tester og man kan gøre det fysisk med måle Børge til hver dyse.
    for og se om de arbejder ens.

    hvad farve er røgen


  • #6   14. aug 2021 Chippet dårligt..

    Jeg har haft en fabia 1.9 tdi vrs fra 2003 130hk standard
    Med chip fik den 176hk

    Den røg kun hvis jeg gav bundgas smiley
    Den havde kun bagpot. Ingen kat eller noget


  • #7   14. aug 2021 Min ryger tykt kul sort røg hvor imod min kammerets kun ryger sådan gråligt når den får bundgas

    Og han har også monteret downpipe


  • #8   14. aug 2021 Den burde lande på mere end 175hk - Hvor mange km har din bil kørt?

    Hvad havde den inden tuning?


  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 206
    #9   14. aug 2021 Du kan få testet dyser hos Bosch i Gelsted.

  • #10   14. aug 2021 når du montere en downpipe så ryger katalysatoren og partikelfilter hvis den har så den vil ryge da der ikke er noget som fanger partikler og når den er chippet så får den mere brændstof det vil give flere partikler og derved mere røg men det kan være den har fået lidt for meget brændstof jeg ville lige køre forbi tuner og få dem til at se på det igen

  • #11   14. aug 2021 Få en anden til at tune bilen. Mig bekendt får ML tuning filer fra firmaet Stage3, og de laver nok de ringeste filer her i landet.

  • #12   15. aug 2021 Indkøring uden tunings fil lavede den 148 HK’s

    Men som sagt har min kammeret sammen opsætning med downpipe på hans a3’er og den ryger nærmest ikke

    Men burde nok prøve at få den indkørt igen


  • #13   15. aug 2021 Fik du lavet “downgrade” til software før vw skandale software? De nye versioner køre nemlig ret skidt.

  • #14   15. aug 2021 Tuner lavede software om til en ældre inden tuningen

  • #15   15. aug 2021 En jeg kender har samme opsætning, samme motor bare en passat med downpipe.. Hans ryger hellere ikke smiley

  • #16   15. aug 2021 Skal jeg forsøg mig hos en bedre tuner før jeg køber dyser så, og kan i anbefalede nogle tuner som kan deres kram

  • #17   15. aug 2021 Hvor er du fra?

  • #18   15. aug 2021 Skive området

  • #19   15. aug 2021 Kontakt ham. Han er fra Fyn. Han ved hvad han laver..



    profilbillede
  • #20   16. aug 2021 Så meget bøvl for sølle 35 hk ha ha sgu ikk studenter huen der trykker i Skive

  • #21   16. aug 2021

    profilbillede
  • #22   16. aug 2021 Flot kommentar Claus smiley er der en voksen til stede der kan følge Claus her over på OBS klinikken?

  • Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Svar: 2
    #23   17. aug 2021 Bare rolig, det er normalt for en Audi, havde en 2009 model der gjorde det samme, og det endte med at den til sidst ikke kunne køre. En gang Audi, aldrig mere audi, jeg kører igen Japansk smiley


  • #24   17. aug 2021 Ja, køb en anden bil/andet mærke og du vil opleve en væsentligt kvalitetsopgradering smiley

  • Per Groth L
    Per Groth L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Svar: 1
    #25   17. aug 2021 Hvis der er pillet ved noget mekanisk på motoren samtidig , så kan der være opstået en utæthed et sted. Jeg kæmpede med kraftig røgudvikling, sort røg, når jeg gav fuld gas, som viste sig, at stamme fra en utæthed på en slange i intercooler kredsløbet.

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 301
    #26   17. aug 2021 Øv jeg har lungesygdom, det gør ondt at høre i fjerner DPF smiley . Nå jeg var jo også ung og udødelig engang smiley


  • #27   17. aug 2021 #26

    om deres biler ryge eller ikke ryge.

    gør smukke den store forskel, når man se hvordan de opre sig i andre lande med langt mindre eller ingen krav til forurening.

    så hjælper vores lille indsats intet.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 301
    #28   17. aug 2021 #27 Lokalt gør det da noget for mine lunger. I københavn har jeg en ven som fik malet deres hus lyserød pga. kraftig forurening i indre københavn var bygningen grå/sort efter 14 dage *popcorn*. Når man ikke kan trække vejret har selv lidt forurening stor betydning. Og jeg er ikke hellig. Var selv automekaniker og elsker biler

  • #29   17. aug 2021 Det man kan sige som tommelfingerregel er at sort røg er uforbrændt brændstod, hvilket kan virke kølende ved en chippet motor.
    Derved hvor hvid røg er kondens fra udstødningen eller evt kølervæske ved defekt turbo eller utæt toppakning.
    Og røg med et blåt skær er olieforbrænding. -og det er tit noget lort på en turbomotor.
    Havde en turbo der gik i svinget på min volvo T5, det forårsaget ukontrolleret forbrænding. Så det skal man altså lige holde øje med på en bil der yder 40% mere moment end den er designet til.
    Men sort røg er som regel fordi tuner gerne vil holde temperaturen nede på en for lille turbo i forhold til effekten.
    Mvh Dan


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 6
    #30   17. aug 2021 I det her tilfælde, så er det bare fordi "tuneren" intet fatter - ebay tuner/stage 3 same sam

  • #31   17. aug 2021 Landberg skulle efter sigende være ret skarp til det med chip tuning uden folk får problemer med deres biler smiley

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #32   17. aug 2021 Det er da for dårligt. Kan du ikke reklamere? Og få bilen gennemgået på en bilinspektion.

  • #33   18. aug 2021 #29

    Det er ikke helt rigtigt. Snakker vi benzin er det korrekt mht varme. Årsagen til røg kan ofte hænge sammen med lange indsprøjtningstider og at man der igennem giver for meget fuel, og det kan give rigtig meget varme. Indsprøjtningstid har kolossal betydning for temp.


  • Rasmus .
    Rasmus . Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #34   20. aug 2021 Martin A. Det kan jo også være alle de Brænde ovne som Folk syntes er så dejlige. smiley

Kommentér på:
Ryger meget efter chipning

Annonce