{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

VW Fox: Motorlampe lyser, nødprogram og speeder.. hjææælp {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Min VW Fox 1,4 fra 2005 har fået en motorlampe der lyser konstant gult. Den har sværere og sværere ved at tage imod tryk på speederpedalen - i hvert fald hvis ikke jeg trykker til. Hvis jeg ligger omkring koblingspunktet går den af og til i 'nødprogram' med EPC og EPS lampe. Her er jeg nødt til at genstarte motoren
Omdrejninger umiddelbart OK. Motoren lyder desuden mærkeligt i tomgang.

Jeg har fået udskiftet stabilisatorbolt, manchet og en ventil på et billigere værksted uden held. Mekanikeren siger, han har gennemgået bilen og kørt i den og den kører perfekt - med andre ord kan han ikke finde fejlen. Hans computer siger desuden noget forskelligt hver gang, siger han (det ville jeg gerne have vidst på forhånd)

Jeg har selv googlet og fundet frem til, det kan være speederposition sensor, der skal skiftes. Måske noget lambdasonde/EPR??

Er der nogle herinde der har et bud?
OG er der nogen der ved, hvor lang tid en mekaniker bruger på at skifte ovenstående dele? smiley Det ville være en kæmpe hjælp!

Hilsen
CS


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Fox: Motorlampe lyser, nødprogram og speeder.. hjææælp
  • #1   29. okt 2021 Find et værksted med en ordentlig tester - vi andre kan kun gætte .

  • #2   29. okt 2021 uden en tester, til at fortælle hvad fejlkoder, og evt live data siger.

    kan vi kun gætte, der er utallige sensor og føler der kan lave nummer.
    så uden en tester til at fortælle hvilken så gætter man kun

    og selv om en anden. har oplevet næsten samme symptomer.
    kan fejlen være en helt anden


  • #3   30. okt 2021 Tror at Dennis GSI har fat i det rigtige at live data nok bedre kan vise hvad problemet er.
    Ved at på BMW går bilen i limp home mode, hvis abs sensor fejler.


Kommentér på:
VW Fox: Motorlampe lyser, nødprogram og speeder.. hjææælp

Annonce