{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Kia ceed vibrationer {{forumTopicSubject}}

Har 2012 1.6 crdi som har pisse træls fejl siden jeg købte den
Mellem 1500-2000 omdr i 3-4-5-6 gear går der total resonans i motorrummet og efter 2000 forsvinder resonans
Ellers køre den perfekt og kobling osv osv virker som det skal og motorophæng også checket .
Så er der nogen Kia hyundai mekanikere her inde som kan genkende problemet og er det bare sådan den køre eller er der noget der skal skiftes.
P.s ved godt den har alm svinghjul så måske bare derfor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia ceed vibrationer
  • #1   16. nov 2021 Har den fået skiftet kobling? Hvis ikke kan det være fjedrene i koblingen. Kendt problem på den motor.

  • #2   16. nov 2021 Oki vidste ikke at det var problem på ceed

  • #3   16. nov 2021 Hyundai i30 og Kia Ceed 1,6 CRDI er samme motor, så det vil jeg stærkt tro smiley

  • #4   16. nov 2021 Havde din i30 dette resonans problem

  • #5   16. nov 2021 Ja, men den har fået lidt igen ved lave omdr i acc, men har også gået en del km siden. Det kan også bare være lidt træthed i trækakslerne, men så lidt jeg ikke gør noget ved det smiley

    Nu ved jeg ikke hvor slemt det er, men det er jo også gammeldags svinghjul, så aldrig helt som et dual smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
    #6   17. nov 2021 De Kia diesel motorer vi lærte om på den skole jeg gik på regulerede diesel trykket på en knap så nænsom måde som mange andre, derved har det større betydning at dyserne er 100 iorden med forindsprøjtning, hvis det går en på kunne et bud værre at bede et værksted kontrollere om indsprøjtning er som det skal være? ????

  • #7   2. dec 2021 Skiftede brændstof filter og jeps nu har dyser diesel nok så den trækker perfekt nu uden vibrationer og ja selvom man køber brugt bil med komplet service bog er det ikke altid at det er sandt,så fandt dato klistermærke i bunden af filter fra 2013 ha ha selvom service absolut sagde noget andet,men gad ikke brokke mig.
    Forresten der hang løs ledning med stik og kan se der fra ny har siddet stik/dims i bund af brændstof filter ,er det til varme eller.??


  • #8   13. apr 2023 Hej Claus, jeg står med samme problem, dog i min i30'er, vibrerede din også over det hele i instrumentbrættet?

  • #9   13. apr 2023 Det er der igen så lever med det mellem 1500-2000 omdr og det er ligesom brummen i hele karrosen

Kommentér på:
Kia ceed vibrationer

Annonce