{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Elektronisk startspærre på VW Polo 6N1 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skulle gerne have skiftet tændingskontakten på min datters VW Polo 6N1 fra 1999.
Jeg har set, at der nedover startkontakten er fasttrykket en sort ring, der omslutter låsecylinderen.
På denne sorte ring sidder der en ledning fast.
Ledningen er en ledning med skærm (ligesom en gammeldags antenneledning) , og indeni har den 2 små ledninger.
Denne sorte ring . . eller sensor . . skulle angiveligt sende et OK - signal til bilens styrebox ?
Jeg spekulerer nu på, at såfremt jeg piller en tændingslås af fra en tilsvarende Polo, og desuden tager denne sorte ring med ved at overklippen ledningen.
Hvis jeg så monterer den "nye" tændingslås, og nedover den presser den "nye" sorte ring, og forbinder ledningerne med de tilsvarende ledninger på min datters bil - - Mon det så vil virke ?

Jeg vælger at tro på, at når nu tændingsnøglen og den sorte ring har virket sammen på den bil som jeg tog tændingslåsen fra, burde det så ikke virke på min datters bil ?

Leif


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektronisk startspærre på VW Polo 6N1
  • #1   10. mar 2022 Kort svar nej, din bil skal kodes med den nye startspærre og den nye nøgle, grunden er at den sidste regenereret kode ikke længere passer med nøglen og startspærren.
    Chippen i nøglen har ikke noget batteri, det er den sorte ring der ved hjælp af induktion aktiver chippen så ECU'en kan se om det er den rigtige nøgle der bruges, og det er det jo ikke når den kommer fra en anden bil.


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.920
    #2   11. mar 2022 den sorte Ring burde kunne afmonteres, fra tændingslåsen.
    og flyttes over.

    så er det kun nøglen der skal kodes til bilen.
    og husk alle nye nøgler skal kodes samtidig, så hav alle nøgler med


  • #3   11. mar 2022 Hej.
    Jeg spørger videre smiley
    Hvis jeg nu monterede ECUén fra den Polo, som jeg har taget nøglen fra, mon det derved ville spille sammen ?
    Leif


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.920
    #4   11. mar 2022 så skal du skifte flere dele.
    alt hvad der har med startspær og gøre.
    ellers vil bilen ikke starte

    jeg er ikke så meget inden i VW, så jeg ved ikke, hvilken dele der alt har med startspær og gøre


  • #5   11. mar 2022 Hvad mon det koster at få en anden tændingslås + nøgle kodet ?
    Hvem kan kode ?
    smiley Leif


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.920
    #6   11. mar 2022 alle med en vcds tester (som kan finde ud af og bruge den) kan kode nye nøgler.


  • #7   11. mar 2022 Er det kun tændingslåsen der er defekt? Hvis det kun er den, kan du godt montere den "nye" og beholde den gamle sorte ring, så tager du chippen ud fra den gamle nøgle og putter ind i den nye nøgle. Så tror systemet at alt er ved det gamle.

  • #8   11. mar 2022 Hej.
    Hvis man adskiller startnøglen kan jeg se at der sidder ligesom en ca. 10 mm sort aflang ting i den ene side af nøglen. Er det den man kalder for chippen ?


  • #9   11. mar 2022 Jep


  • #10   11. mar 2022 Har du "Mekanisk " fejl på sin tændingslås ??
    Hvis ikke an du nøjes med at skifte "bundstykket" som er den elektriske del af tændingslåsen MEN du skal nok have hele tændingslåsen afmonteret for at komme til at skrue den skrue ud som holder bundstykket !


Kommentér på:
Elektronisk startspærre på VW Polo 6N1

Annonce