{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Svært ved at starte {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Min Hyundai i20 fra 2012 fik nyt batteri sidste år. Den seneste måned har den dog haft meget svært ved at starte, både når den er varm og kold.
Centrallåsen virker heller ikke altid og jeg kan se at den generelt mangler strøm når jeg tænder bilen. Lyset i displayet flimrer, det hele kan gå ud i meget lavt tempo osv.
Mit spørgsmål er: Kan det være batteriet eller noget andet?
Batteriet er kun et år gammelt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært ved at starte
  • #1   8. dec 2022 Det kan være din generator.

    Det kan være en dårlig forbindelse i en ledning eller et stik - oftest i motorrummet.


  • #2   8. dec 2022 Ville starte med at tjekke stelledning, fra batteri til chassi og chassi til motor

  • #3   9. dec 2022 Få målt om generatoren lader nok

    Køre du manger Korte ture?
    Og generatoren ikke lader/ laver strøm nok
    Så dræner man batteriet over tid


  • #4   9. dec 2022 Tusinde tak. smiley

    I virker ret enige om hvad det kan være.

    Jeg tjekker ledningerne her i weekenden og vender tilbage.


  • Brian S
    Brian S Online Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #5   9. dec 2022 Batterier har altså heller ikke altid den holbarhed de burde have. Og hvis den ar været afladet én gang, forringer det holbarheden endnu mere.

  • #6   9. dec 2022 Og udover det dom er nævnt så tjek lige at kablerne siddet godt og stramt på batteripolerne og at der ikke et puds rundt om polerne.
    En sløj generator kunne meget vel have taget livet af første batteri og nu arbejder på at ødelægge nummer to.
    Du kan måle generator effekt enten med et voltmeter eller købe en billig tester hos t.hansen. bør ikke koste over 100kr.
    Ud over det er det koldt nu så et lidt træt eller lidt for småt batteri kan også blive lidt klemt u kulden Evy sæt en eksternbatteri lader på hvis du har mulighed for det.
    De tjek jeg nævner finder du nemt på YouTube.


  • #7   9. dec 2022 Tusinde tak for jeres svar. I tyder på at være nogenlunde enige og jeg må prøve mig frem.
    Jeg ved dog intet om biler, men med lidt guides plejer at kunne finde ud af det. smiley


  • #8   14. dec 2022 Mål lade spænding i tomgang og over 1400 -1. Skal ligge mellem 14,2-14,6 Volt og 13,8 V når batteri er opladet.
    Bemærk mange korte ture kan over tid ødelægge bly accus ved phosphatering.
    Giv batteriet en omgang med en intillgent lader f.eks. C-tek med "dephosphaterings funktion. Måske kan accuen reddes eller er det ny på igen.
    MVH KP


Kommentér på:
Svært ved at starte

Annonce