{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Martin B
Martin B
Tilmeldt:
3. jan 2015
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 93

Aygo 2012 el fejl efter jump start {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står med min kærestes Aygo fra 2012 1.0
Jeg tog den på arbejde igår da jeg skulle skifte rem og batteri på den senere på dagen. Om morgen hvor jeg skal afsted er den død for strøm, jeg bakker så min egen bil til og sætter kablerne på og sætter mig ind og drejer nøglen men intet sker, kigger ud og ser jeg har vendte poler forkert da jeg stressede over jeg kom for sent.

Problemet er så at efterfølgende virker kun lys på bilen med undtagelse af bremselys, alt andet el er dødt

Jeg har tjekket sikringer og kigget ledninger igennem men der er intet sprunget eller brændet

Mangler at tjekket relæ boksen

Er lidt bange for at alle moduler er død, men kan det virkelige være rigtigt at alt er dødt og ingen sikringer er gået

Bilen kører og starter uden problemer men lader dog ikke batteriet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aygo 2012 el fejl efter jump start
  • #1   22. feb 2023 Der er nogle store sikring på enten plus kablet ved batteri eller i en boks ude i motor rum. har du tjekket dem? De kan nemt være på 100A.

  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 93
    #2   22. feb 2023 Nej så skal de være i relæ boksen ingen sikringer på den størrelse i sikringsboksen eller på pluskablet. Hvis nu den er sprunget burde bilen vel ikke kunne starte?

  • #3   22. feb 2023 Mange styreenheder
    Tåler ikke at der bliver byttet rundt på polerne

    Så kontrollere alle sikringer
    Kontrollere plus og stel til de styreenheder der ikke virker
    Er alt det i orden
    Så er de styreenheder der ikke virker

    Defekt og skal skiftes


  • #4   22. feb 2023 Har du kun tjekket sikringer i motor rum eller dem ved speedometer?

  • #5   22. feb 2023 der sidder en hovedesikring ind i sikringboken. smiley mener det er en 100ah. smiley lidt bøvlet at komme til

  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 93
    #6   22. feb 2023 Ja dem på siden og bagsiden af speedometeret er tjekket. Og dem i motorrummet er også tilset men den på 100a er jeg ikke rendt på, kigger efter den imorgen, hvis ikke den er gået må jeg bare begynde fra en ende af som Dennis skriver og tjekke plus og stel til de moduler der døde smiley

  • #7   22. feb 2023 du skal have hele sikringboks adskilt da den sidder indvendig. smiley

  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 93
    #8   22. feb 2023 Okay så godt man kunne adskille sikringsboksen i 2 dele men tænkte ikke det var nødvendigt da ledningerne så fin ude. Tak for infoen smiley

  • #9   22. feb 2023 2014 model sidder iværtilfald en hovedesikring inde i. så tænker os der gør i den gamle model. smiley


Kommentér på:
Aygo 2012 el fejl efter jump start

Annonce