Renault 1.9 dCi problemer med koldstart og injection fault ved frisk kørsel {{forumTopicSubject}}
Halløj folkens
Jeg er den "heldige" ejer af en gammel spand - en Renault Scenic II 1,9 dCi med 172.xxx km på klokken.
Jeg oplever to problemer som jeg tror er relateret til hinanden:
1. Når den er kold, skal den som regel forsøges startes to gange før den humper sig i gang. Herefter går den ikke rent i 5 - 10 sekunder og tager ikke gassen og som regel med en dejlig røgsky. Derefter er der intet - den kører normalt. Slukker jeg den og lader den stå et par timer, så starter den også fint igen. Står den 3-4 timer, så begynder cirkusset igen. Dette problem er værst om vinteren - om sommeren hvor det er varmt, så har den startet fint nok selvom den var kold.
2. Hvis jeg kører lidt friskt, så er det næsten garanteret at bilen går ud med fejlen "Injection fault" i instrumentbordet. Der kommer liv i den igen efter et par forsøg på at starte og så kører den igen fint nok.
Jeg har levet med fejlen i et par år, men nu vil jeg gerne gøre noget ved det.
Er der nogen her, der har erfaring med denne fejlbeskrivelse? Jeg hælder til en dyse der er utæt, men har ikke udstyr til at lave en test. Hvad mener I?
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
Jeg ved ikke ved hvilken temp dCi'erne begynder at benytte gløderør ved start. Bliver de bliver aktiveret ved koldstart, når det er eks. 5 - 10 plusgrader udenfor?
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
Renault 1.9 dCi problemer med koldstart og injection fault ved frisk kørsel