{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

Daniel
Daniel
Tilmeldt:
23. feb 2007
Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75

Renault 1.9 dCi problemer med koldstart og injection fault ved frisk kørsel {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens

Jeg er den "heldige" ejer af en gammel spand - en Renault Scenic II 1,9 dCi med 172.xxx km på klokken.

Jeg oplever to problemer som jeg tror er relateret til hinanden:

1. Når den er kold, skal den som regel forsøges startes to gange før den humper sig i gang. Herefter går den ikke rent i 5 - 10 sekunder og tager ikke gassen og som regel med en dejlig røgsky. Derefter er der intet - den kører normalt. Slukker jeg den og lader den stå et par timer, så starter den også fint igen. Står den 3-4 timer, så begynder cirkusset igen. Dette problem er værst om vinteren - om sommeren hvor det er varmt, så har den startet fint nok selvom den var kold.

2. Hvis jeg kører lidt friskt, så er det næsten garanteret at bilen går ud med fejlen "Injection fault" i instrumentbordet. Der kommer liv i den igen efter et par forsøg på at starte og så kører den igen fint nok.

Jeg har levet med fejlen i et par år, men nu vil jeg gerne gøre noget ved det.

Er der nogen her, der har erfaring med denne fejlbeskrivelse? Jeg hælder til en dyse der er utæt, men har ikke udstyr til at lave en test. Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault 1.9 dCi problemer med koldstart og injection fault ved frisk kørsel
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   24. feb 2023 Åh, jeg havde sådan en med samme motor....Kørt 180k, kørte perfekt lige indtil den begyndte at skrige fra motor og så satte motor sig. Den havde lige fået skiftet olie 1000km inden af samme værksted som havde lavet service fra ny. Den røg til skrot da motor var helt færdig...Men nå, problem 1 må være gløderør eller dertil hørende relæ. Problem 2 lyder til et problem med enten dyser/pumpe eller noget styring dertil. Så jeg tror ikke de hænger sammen, medmindre det er pga en temperatur sensor til motorstyring.

  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    feb 2007

    Biler: 2 Emner: 32 Svar: 75
    #2   24. feb 2023 Jeg har skiftet alle 4 gløderør sidste jeg lavede service på den, men kom aldrig over med at teste relæet. Ser ingen fejl i instrumentpanelet.

    Jeg ved ikke ved hvilken temp dCi'erne begynder at benytte gløderør ved start. Bliver de bliver aktiveret ved koldstart, når det er eks. 5 - 10 plusgrader udenfor?


  • #3   24. feb 2023 helt sikkert en dyse,få lige taget en lækmåling når den er kold.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   25. feb 2023 Ja, gløderør bliver aktiveret ved selv 20 plus grader udenfor. Men jeg tænker næsten at dit koldstart problem muligvis også er pga et dyse problem. For hvis en dyse bare pladrer en masse diesel ind vil den jo også have besvær med at koldstarte og sende en del røg ud da det hele jo ikke bliver forbrændt. Så jeg tænker umiddelbart at dyser er et godt sted at starte fejlsøgning.

Kommentér på:
Renault 1.9 dCi problemer med koldstart og injection fault ved frisk kørsel

Annonce