{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

A/c {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Civic fra 2007 en FK model.
sagen ligger i at mit ac virker ikke. har fået lavet service på det, og fandt ud af der var for meget kølemide på. så fik den ny olie samt kølemide,
har også skifte relæget samt kabine filter. det der sker er at nogen gange så køler den og andre gange ikke. den bliver ikke helt kold som før i tiden. men lidt efter få minutter så laver den ikke a/c mere. men kaster varm luft ind. ved ikke hvor jeg skal sætte ind, nogen der kan hjælpe . skal lige siges at blæser den køre når der tændes for a/c. der er heller ikke nogen utætheder. og når a/c virker kan jeg godt se at den smider lidt vand, lige som ander a/c.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A/c
  • #1   22. jun 2023 Hvad er pointen med at spørge herinde? Du kan jo alligevel ikke selv lave den, men skal finde et værksted til det? Og værkstedet skal jo nok finde fejlen?

  • #2   22. jun 2023 pointen er at finde ud af hvad fejlen kunne være, har haft den på 2 værksteder, skrev vist også at den havde været til service, og der kunne de heller ikke finde nogen fejl, men en fin faktura, kunne skrives. Nu er bil ikke lige frem ny, så det kunne jo være en der viste hvad jeg skulle kigge efter. snakker vi om ny kompresser og andre sjove ting, så er det nok ikke det værd længer.

  • #3   22. jun 2023 Find et værksted der kan fejlsøge på AC anlæg

    Alt for mange kan lave service
    Eller de tømmer anlægget og fylder nyt kølemiddel på
    Det kalder jeg ikke service

    Men når det kommer til at fejlsøge, stå mange af.

    Og har den for lidt eller for meget kølemiddel på
    Kan det skade kompressor.

    Men med tilsluttet AC apparat, kan man se arbejdstryk og nogen gange ud fra det se hvad der er galt

    Men uanset er det ikke noget man selv stå
    Og roder med
    Hvis man ikke kender til det


  • #4   22. jun 2023 A/C "service" har jo intet med decideret fejlfinding at gøre. De sætter jo bare en maskine på, som foretager sig et par ukomplicerede opgaver, imens mekanikeren er ude og bombe lokummet og så får du bare en regning, når toilettet bliver ledigt igen. Det er 100% spild af penge. Har du sagt til dem, at de skal FEJLSØGE lortet?

  • #5   22. jun 2023 # Dennis Gsi. Helt enig, vil heller ikke lave noget selv på den. vi er enig om det er ikke et service at aftappe og efter fyld kølemiddel. Kan fortæl det første værksted jeg var på, valgt at skifte relæet aftap samt påfylde kølemiddel, fejlsøge også få utætheder samt noget nyt olie og div. Hvad end div så var. pris 3895kr og lorte virker ikke. det andet værksted , brokket sig over det service der blev fortaget. de valgt at skift tørfilter opfyldning samt kabine filter i alt ca 2700kr, ærligt så er begærset hvad jeg vil kaste i den. håber du/i forstår hvad jeg mener. Tænk mere hvis det var et filter i kabine eller noget i den dur, vil jeg få det skifte , så føler mig noget dum efter ha brugt 7 k og ikke fået løst mit problem.

  • #6   22. jun 2023 De har faktisk tjent endnu mere på dig, for de sugede åbenbart dit anlæg for mere gas, end du har fået tilbage. Nu kan de så sælge den overskydende gas til andre kunder... smiley

    Feeedt...


  • #7   22. jun 2023 # 438HK Biturbo Galant 4x4
    ja det har jeg begge steder jeg var.


  • #8   22. jun 2023 ja det tror jeg også
    at de har.


  • #9   22. jun 2023 Kabinefilter?? Fejlsøge utætheder, når der på ingen måde manglede gas?? Skifte relæet??

    De har taget tykt røven på dig. Eller er SÅ inkompetente, at de overhovedet ikke aner, hvad de laver...

    Du bliver nødt til at finde et bedre værksted. Eller bare leve med en bil uden A/C. Det er ikke verdens undergang.


  • #10   22. jun 2023 tror jeg finder en anden bil
    smiley


  • #11   22. jun 2023 3895,-?? Det er sygt. Det, du beskriver, det første værksted gjorde (ud over unødvendige relæskift til en 50'er), er en fuldkommende almindelig A/C service, som du kunne få lavet f.eks. hos idiotiske Quickpo(in)t til 695,-

    Spred 1-sternede anmeldelser på både Google og Trustpilot til dem. De fortjener ikke at drive sådan en ussel forretning i fred.

    https://www.quickpoint.dk/aircondition/airconservice/


  • #12   22. jun 2023 Som sagt jeg køre den til et værksted, for at få lave service på den og på peger den fejle jeg oplever. så er det lidt ude over mine hænder, da jeg ikke selv roder med bilen. Men er her for at høre hvad fejlen evt, kunne bestå af. Det ser ikke ud til at der kommet nogen bud ud over det der er fortaget. Tak for jeres tid smiley

  • #13   23. jun 2023 Først og fremmest... Kører kompressoren stadig rundt, når den holder op med at køle? Uden at vide det, er der ingen, som har en jordisk chance for at byde noget som helst.

  • #14   23. jun 2023 ja det gøre den. men slå over i recirkuler inde i kabine efter 5-10 min. uden at røre noget

  • #15   23. jun 2023 De gamle Volvo 850ere havde et lign problem med at ac virkede periodevis. Det var som regel magnetkobling ved kompressor der var slidt/træt. Det kunne laves ved at lægge tynde sims ind så den ikke gled i koblingen. Har ingen ide om det er det samme på Honda

  • #16   23. jun 2023 Tak for info Jakob smiley

  • #17   23. jun 2023 Hvordan ved du, at kompressoren kører? Er der magnetkobling på?

  • #18   23. jun 2023 første og fremmes kan jeg høre den der lyd der kommer når du slå ac til. og blæser køre og kan mærk og se at omdrejninger dykker. og at slange bliver lidt kold

  • #19   23. jun 2023 Og så hvad? Stopper den bare med at køre? Kobler den fra igen?

  • #20   23. jun 2023 efter kort tid, kommer der slet ikke kold luft ind. men oftes varm luft. og den lyser/ slå over til recirkuler luft i kabine. så bliver det varmt. Blæser ude i motortrummet køre hele tiden men slange er slet ikke kold længer. så den kobler fra kan man sige

  • #22   23. jun 2023 Alt det er underordnet. Trækker koblingen kompressoren rundt, eller kobler den fra?

  • #23   23. jun 2023 ærligt det ved jeg ikke. ved heller ikke hvordan man undersøger det

  • #24   23. jun 2023 Du skal lokalisere kompressoren i motorrummet, tænde motoren med A/C slukket og få nogen til at tænde for A/C imens du kigger på kompressoren. Så kan du se, hvad der sker.

  • #26   26. jun 2023 Kan godt se at den koble ud og ind når man trykker på A/c on og off. kan se det på det hjul der køre ved kompression

  • #27   26. jun 2023 Er den så koblet fra, når anlægget ikke køler? Eller kører den videre?

  • #28   26. jun 2023 Ja den er koblet fra når anlægget ikke køre, kan se at kobling der trykker ud og køre rundt når anlægget er tændt. og når den bliver sat i off. Så stopper den med at køre rundt i hjulet. tak for afklaring ang. kobling i den samhæng.

  • #29   27. jun 2023 Ja, men nu med tændt A/C. Kobler den ind og ud periodisk, eller kobler den bare ud efter lidt tid og ikke gør mere?

  • #30   28. jun 2023 den kobler ud efter ca 10 min og så sker der ikke rigtig mere.

    for en uge siden der den køre fra Hamborg smid den kold luft ind i kabine hele tiden. ac luft. selv om den var sat ned til low og lav hastighed. og det hjælp ikke at ændre hastigheden.


  • #31   28. jun 2023 #30
    Hvis du var i Hamborg så skulle du havde smuttet forbi Koberger i Hamborg https://www.koberger-hamburg.de/?gclid=CjwKCAjwkeqkBhAnEiwA5U-uM_qxLnzHfTwIrXQS51PZVzQb5MAUIqWDinM2a1RYQhFVLAf6Dw9h1xoCytIQAvD_BwE


  • #32   28. jun 2023 Så den kører konstant tilkoblet i første 10 minutter?? Eller har du ikke kigget på den? For den skulle gerne koble ud efter de første par minutter og så koble til og fra for ca. hver 30 sek resten af køretiden

  • #33   28. jun 2023 da jeg kigget på den var den koblet ud. og blev ved med at køre. I det det sket starte blæser også op. efter ca 10 min. stopper den med at køle, og slå over i recirkulation knappen inde i bilen. og så kommer der varm luft. selv om jeg slår den over på diskrete luft. blæser køre og slå fra. og jeg høre at motoren tage flere omdrejninger og går ned . men de køle slanger der er bliver aldrig rigtig kolde på noget tidspunkt. som de gjorde før i tiden. De bliver lidt køliger med varme efterfølgerne. ærligt jeg er total lost her.

    forståer ikke det der sker.
    1. relæget virker er nyt fra Honda
    2. der fyldt kølemiddel på samt olie.
    3. den kobler ud og prøver at lave kold luft. laver det også meget lidt i kort tid.
    4. andre gange hvis man ikke slukker bilen og køre en lang tur. så bliver den ved med at køle i et lavt nivue.


    5 , går jeg ned til bilen nu og vil ha ac. vil den den ikke. prøver jeg igen om få timer så laver den lidt i kort tid..

    ærligt jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. gider ikke et nyt værksted for at blive taget bag i igen og igen. skal jeg opgive det og sig det var det? eller er der håb forude med de ting der forkommer?


  • #34   28. jun 2023 Tænker at det måske er en el fejl i boxen. Grundet af at nogen gange,hvis man vil benytte autopilot virker den nogle gange andre ikke, især hvis det er fugtig udenfor.

    fejle 2 .
    cental låsen kan drille med fjernbetjenen hvis man vil låse den, men ikke hvis du vil låse den op. men så bruger jeg nøglen til at låse så virker lortet


  • #35   28. jun 2023 Kan være defekt temp sensor i kabine
    Har også set en Toyota lave fejl på en AC trykføler. Ikke fejlkode men den virkede periodisk og til sidst slet ikke. Det tog min ven en helvedes tid at lokaliser på hans Avensis


  • #37   28. jun 2023 Tak det må jeg få en til at kigge på. Tak for det

Kommentér på:
A/c

Annonce