{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Hyundai i30 kan pludselig ikke kører {{forumTopicSubject}}

Hej , vi landede i cph igår efter en ferie på 5 dage , vi hentede vores Hyundai i30 1.6 crdi 2016 , (230.00 km ) kørte 30 min , stoppede for at handle , kørte 30 meter og så reagerede speederen ikke , den kunne ikke tage omdrejninger og trillede 5 km/t.
Slukkede/tændte , stadig det samme , der skete ingenting når jeg rørte speederen

Havde den slukket i 15 og tændte , nu kunne den tage omdrejninger og kører, men gul motor lampe lyste

Slukkede igen i 15 og tændte , nu slukkede lampen og den kunne tage opdrejninger, men den lød lidt mærkeligt ( gik ujævnt og lidt raslen/metallisk lyd

Olien er fin uden metal spåner , turde ikke kører i den , så blev hentet af sos

Nogen der har bud på hvad det kan være ?

Turbo ? Brændstof relateret? Eller noget helt fjerde ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyundai i30 kan pludselig ikke kører
  • #1   13. jan Der skal en tester på
    Alt andet ee rent gætværk


  • #2   13. jan Speeder potentiometer

  • #3   13. jan Det første du har set er formentligt bilen der gik i limp home mode. Der er bilen tæt på død.
    Anden gang har bilen konstateret en direkte fejl og viser den nu, det kan være at det gør at den ved at den ikke behøver være i limp home mode ved den type fejl.
    Raslen/metalisk lyd er desværre svær at pinpointe, og da bilen aktivt har smidt en fejl, vil jeg stemme i med de andre og sige tester på. Med fejlen i hånden er du noget tættere på mål, for det kan være turbo, krank/knast sensorer, dårligt benzin tryk etc.

    Da bilen har stået stille længe kan det tænkes at bilen har opsamlet en del kondens, så hvis tanken var relativt tom da i stillede den, er der meget der kan opsamle kondens og kun meget lidt brændstof det kan blandes op med. Så det kunne nok være smart at smide lidt karburator sprit i (jeg ved godt din bil har indsprøjtning, men spritten blander sig nemmere med kondensvandet og er derfor ikke nogen helt skidt ide.
    Du skal dog have læst fejlen ud, for den metaliske lyd rimer ikke med vand i tanken,.


  • #4   13. jan Okay tak for svar , ja tanken var der ca 200 kilometer tilbage på ( ud af 1000 ) , så rimelig tom var den smiley

    Den står hos en mekaniker nu , så håber han har tid til en tester mandag smiley


  • #5   16. jan Det var åbenbart en sensor til manifolden, 5500kr smiley

  • #6   16. jan Biler er eb dyr fornøjelse. Tak for feedback så lærer vi andre også oget.
    Og godt at den er igang igen.


  • #7   16. jan Lyder satme da noget dyrt, lambdasonde??

Kommentér på:
Hyundai i30 kan pludselig ikke kører

Annonce