{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Renault megane bremselys fejl.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Renault megane 1,5dci fra 2015 hvor jeg har et problem med bremselyset i venstre side. Det er den del der sidder i karossen og IKKE på bagklappen. Pæren der er ansvarlig for bremselyset, har to tråde: en for bremselys og en for kørelys.

Problemet: Bremselyset virker ikke, kørelyset gør.

Hvad jeg ved: Bremselyset virker i ALLE andre lygter. Jeg har afmonteret lygten og monteret den i højre side (stikket passer, så jeg holdt den bare løst imens den blev testet), og den virker. Dermed fejler venstre sides lygte intet. Ligeledes har jeg prøvet med højre sides lygte monteret i venstre side og der sker der intet. Altså er problemet relateret til venstre side.
Jeg har systematisk udmålt spændingen på lygteindsatsen i venstre side (målt på metalledebanerne eller hvad de hedder). Der er KUN spænding til kørelyset og 0V når der bremses. Altså får bremselyset i pæren ingen spænding ved bremsning. Det samme er testet med lygten i højre side, og der kommer spænding ved både kørelys og bremsning så det virker fint.
Jeg har derefter målt direkte i stikket til lygten og konstateret, at ledningen til bremselyset altid får 7,6V uafhængig af om der bremses eller ikke. Det er også gældende for højre side. Dermed er der en signalspænding (vælger jeg at kalde den i mangel af bedre viden), men bremselyset får intet spænding.

Jeg har tjekket sikringsoversigten, og der eksisterer kun en samlet bremselyssikring, så det er ikke den for så kunne de andre bremselys ikke havde virket.

Jeg har skiftet pæren 2 gange uden ændring.

Jeg får ingen fejlmeddelelser i instrumentbordet.

Spørgsmålet: Hvad kan der være galt??

For at krydre det lidt ekstra, opdagede jeg at positionspærerne i forlygterne ikke virker. Jeg har ikke nået så meget fejlsøgning der endnu, andet end at skifte en af pærerne, og den virker stadig ikke.
Om det har noget med bremselyset at gøre, aner jeg ikke..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault megane bremselys fejl..
Kommentér på:
Renault megane bremselys fejl..

Annonce