{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

michael O
michael O
Tilmeldt:
30. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Peugeot 307 2,0 benzin katalysator fejl {{forumTopicSubject}}

Hmmm
Bilen melder fejl i display på katalysator. Læste lidt på nettet og de kan jo være mange ting. Pillede tændrør ud !!! 2 af dem var fuld af olie (ventil dækselpakning?) desuden sad tændningsbroen kun med den midterste bolt (manglede 2 stk). Da jeg tog tændrørene ud opdagede jeg et lille rør ca 3-4 cm langt 2 af dem sad fast, de 2 andre kunne jeg pille ud med fingrene?? det var også der hvor der var olie på tændrør.
Så det jeg vil vide inden jeg skifter kat. kan man sætte nye af disse rør i? er der en pakning? og hvad hedder de? og hvor kan jeg købe de 2 bolte der mangler?
Hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 307 2,0 benzin katalysator fejl
  • #1   1. apr Er det A.B,C og D du mener

    profilbillede
  • michael O
    michael O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   1. apr Tak for den fine tegning.
    A, b, c, og d ligner de dimser hvor toppen af tændrøret får strøm. De rør jeg mener er i bunden der hvor du skruer tændrørene fast. Grøn pil, tegningen ligner ikke helt min bil tændingsbroen er mere rektangulær og skal bruge tre ca. 7 cm 8mm bolte.
    Sikker på det er den her https://www.youtube.com/watch?v=jhVpgAKNgNw

    PEUGEOT 307 (3A/C) 2.0 16V 136Hk 2003


    profilbillede
  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 54
    #3   1. apr A-D er en del af tændingsbroen, og kommer nok ikke løst, men hvis du ikke har en tændingsfejl, så virker de vel; hvis du sætter dem tilbage på tændningsbroen igen. Når du tørner motoren( få at se efter gnist) kan du samtidig tømme cylindrene for motorolie. Skift topdækselpakning. Boltene er bare en "silvanting"

  • michael O
    michael O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   2. apr topdækselpakning kan jeg skifte den hjemme i indkørslen? eller er det en mekaniker ting?

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 54
    #5   2. apr Topdækselpakningerne være neme nok at skifte, check først om boltene på dækslerne er spændt ordentligt ., jeg mener hvis man har "glemt" to bolte til tændningsbroen.

  • michael O
    michael O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   3. apr smiley Det skal jeg nok være obs på.

Kommentér på:
Peugeot 307 2,0 benzin katalysator fejl

Annonce