{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Tilmeldt:
10. maj
Emner: 1

Tandrem skift Citroen DS3 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er forholdvis ny i biler, men jeg har en Citroen DS3 1,6 fra 2011 (Diesel) jeg gerne vil have skiftet tandrem på snart. Jeg kan forstå, at det er en opgave man godt kan klare selv og spare 3-4 tusind kroner på mekanikerregningen. -jeg synes det ser overskueligt ud, men jeg er som sagt ny i det med at skulle rode i en bil.
Er der nogen der kender en DS3, som kan fortælle mig, om der er noget man skal være særligt opmærksom på, hvis man skal skifte tandremmen selv? Nogle specielle instrumenter man skal have eller nogle no go's man for alt i verden ikke skal gøre? Eller er tandrem skifte det samme på alle biler, så man kan følge en guide på nettet uden de store problemer?
Tak på forhånd,
Thomas, Randers


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem skift Citroen DS3
  • #1   10. maj Du skal have det korrekte låse værktøj, så du kan time motoren rigtig
    Det er meget vigtigt, da man eller kan ødelægge den
    Der findes"opskrifter" på hvordan man gør

    Og det er meget forskel fra bilmærke til andre
    Så man kan ikke bruge en tilfældig

    Højre motor ophæng skal af, så du skal have både bilen klodset og motor skal holdes oppe på en måde.

    Jeg gad ikke gøre det uden en lidt til rådighed
    Da man kan komme i situationen hvor man skal neden uden bilen, mens alt er skilt af





  • #2   10. maj Det er nok ikke lige en reparation en uøvet skal starte ud med, jeg ville finde et mindre værksted og få den garanti der er nødvendigt med sådan en motor.
    Jeg har aldrig selv skiftet en tandrem på en diesel med det rigtige værktøj, men bare skiftet remmen alene, det ville jeg ikke gøre idag, men skaffe værktøj til at låse de forskellige mekanismer med, så alt står korrekt, og så også skifte alle dele i systemet, ikke bare remmen.

    Måske en her fra sitet kan hjælpe dig og du kan se med og hjælpe til??


  • #3   10. maj Heller ikke en operation som en uøvet skal starte med, selv en erfaren mekaniker kan få sved på panden og tungen skal holdes lige i munden.
    Ville få den skiftet på et uautoriseret sted som du har tillid til.


  • #4   10. maj Piger, hvis man laver tandrem drejer man efter skift motoren igennem et par gange for at sikre sig at ventiler ikke støder imod. Worst case er den forskudt 1-2 tænder, det smadrer ikke motoren men den kører ad helvede til og det hele skal ned igen og man skal starte forfra. Men man har ikke ødelagt noget.

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 60
    #5   10. maj Ikke lige et begynderjob, men det er en relativ let motor at skifte tandrem på. Efter skiftet drejer man den et par gange rundt med håndkraft, så kan man også mærke om kompressionen er den samme på alle cylindre. Hvis mærkerne stadig sidder de samme steder, skulle det være ok , at starte bilen. Mener ikke jeg brugte noget specielt værktøj, da jeg skiftede min.

  • #6   12. maj Der var der da lige en bot mere fra BG smiley

  • #7   12. maj Han spurgte sit spørgsmål og forsvandt ligesom 90% af bilgalleri befolkningen smiley

  • #8   12. maj ja og har ikke været online siden han oprettede tråden smiley



  • #9   14. maj En kilerem er så nem at skifte som eet par underbåsser...

  • #10   14. maj Kilerem, multirem, tandrem, hvis man ikke kender forskel, så kan det godt gå hen og blive spændende i sidste ende

Kommentér på:
Tandrem skift Citroen DS3

Annonce