{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

ib j
ib j
Tilmeldt:
19. okt 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

TDI I EN GTI ??? 112/110hk {{forumTopicSubject}}

Har købt en billig gti golf 2'er - er der nogen som ved om den må/kan synes med en 1,9 TDI motor - det er en 8V gti motor med 112 hk - TDI'en har jo kun 110 ....

Det drejer som en GTI golf 2'er jeg har købt der er blevet kasseret på for mange HK da den er peppet lidt , det er eneste fejl den har på synsattesten - dvs den skal omsynes.

så er det så jeg tænker , jeg ligger da en 1,9 TDI motor i istedet....

KA DET SYNES UDEN PROBLEMER ????

gti motoren kommer til salg når projektet er færdigt - hvad er sån en værd - den skulle ha ca 138hk efter hvad SBI siger , den har været på rullefelt....

- det er en årg 89 GTI - tidligere tysk importeret - så det ka vel ikke gå helt galt at ofre lidt på den - bilen kommer IKKE til salg

Og hvad med forsikring - kommer der til at stå GTI eller TDI på papirene - der er jo væsentlig forskel... ser fem til jeres "kloge"svar

Kan TDI motoren iøvrigt køre med gti gearkassen - skal omdrejningstælleren skiftes - og hvad med glødelampen og er der returløb på tanken på en golf gti ???

Jeg skruer normalt kun i gamle hippiecontainerer(vwbus 51-67), skal bare ha en billig daylidriver
og ved ikke så meget om disse vandkølede himstergimserer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TDI I EN GTI ??? 112/110hk
  • #1   20. okt 2004 Uha mange sørgsmål smiley men prøver da

    Jeg er ret sikker på du godt må smide den motor i.
    MEN du kommer til at betale forsikring som en GTI

    Tror ikke sådan en GTI motor er alverden værd
    og for gudsskyld skift osse gearkasse.. en TDI er meget høj gearet og en GTI er meget lav gearet... en Golf2 GTI kører feks 100 km/t med 3000 omdr i 5 gear hvor en Tdi kører 140 km/t. ikke helt lige meget.. det er kæmpe forskel på de 2 gearkasser.. men er gear kassen ellers ok og af type nr Y2 eller 2Y så er den hvis mere værd end motoren :-), da de har det med at gå i stykker

    Håber du blev klogere

    Karsten


  • #2   20. okt 2004 Skal man da ikke når der ikke ændres på ydelse osv.. men den skal dog til syn.. er ret sikker på der ingen afgift er

  • #3   20. okt 2004 Jo der skal betales afgift Det er blevet undersøgt i et tidligere projekt. Det har ikke kun noget med det ydre at gøre men som Thomsa G siger det er en konstruktiv ændring og når bilen er nyere end 84 er der stadig de strenge Co krav der skal overholdes..

  • #4   20. okt 2004 Det der er grund til at du skal betale afgift er at du lavet et identitets skifte på bilen og efter hvad priserne er på bilen mht GTI og TDI så er det den forskel som er på markedet du skal betale, det er den måde T&S regner det ud, sådan er det også når man henter en´bil i tyskalnd, så betaler man afgift efter prisen forskellen på prisen i tyskland og DK.

  • ib j
    ib j Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   20. okt 2004 ja det er SBI der har forlangt det - den var lidt for frisk mente de smiley
    Jeg er klar over at det er en konsruktiv ændring , men hvis man feks går efter "nyprisen" er en GTI vel dyerre end en GTD , men nu er det jo en TDI - men det kunne godt være man skulle nøjes med en GTD så hvis de går helt på bagbenene , jeg takker indtil viderer for jeres svar ... KEEP THEM COMMING


  • ib j
    ib j Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   20. okt 2004 de forlanger det der hedder , dokumentation for krav emutionskrav også skriver de 129 hk - 138 hk , det er vist noget med luftforurening ????

  • #7   20. okt 2004 Hmm Thomas, det forstår jeg slet ikke.. kender flere der har fået bygget benz biler om til diesel.. og har aldrig hørt nogen snakke om afgift.. kun at de skal synes med det..

    Ib Du kan ihvertfald nemt få den synet med en GTD. men så fik een fra en Golf3 altså en 1.9 GTD. Det har jeg en kammerat der har køret med i en Golf2.. Det kører bare godt


  • ib j
    ib j Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   20. okt 2004 jeg prøver - har givet 9000 for en næsten synet GTI , også skal den så ha en 1,9 GTD motor i , de kan da ikke gå helt galt - medmindre told og skat de kommer med en mega bon - men kan heller ikke lige se at der skulle være den store prisforskel på de to biler.... Tak for jeres hjælp

  • #9   20. okt 2004 Det var så lidt Ib du må meget gerne lige skrive en lille kommentar om hvad det ender med... er ret spændt

Kommentér på:
TDI I EN GTI ??? 112/110hk

Annonce