{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

justering af lygter {{forumTopicSubject}}

hej, min bil skal snart til syn og min far påstår helt bestemt at man skal have et værksted til at justere lygterne så de passer med et apperat. Er det ikke muligt at justere det selv og undgå et betale mekanikerpenge for at få det gjort?

Der lygterne og pærerne har gået igennem syn før men så har pærerne været ude og i igen, så de skal justeres igen.
Der er nogle skruer bagpå lygterne men der sker ikke meget når man piller ved dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  justering af lygter
  • #1   21. aug 2007 fordi du skifter pære plejer det ikk og ændre højden.

    du kan ikk sådan lige selv gøre det, men ethvert værksted gør det da gratis eller for en gang kage smiley


  • #2   21. aug 2007 jah kør en tur til bageren og derefter til din lokale mekker...

    de har sådan en tingest de stiller ind foran dine lygter, og så skal den stilles ind derefter.

    man kan også bare parkere tæt på en væg om natten og så tjekke at lyser falder de der 1 cm pr. meter (tror jeg nok)


  • #3   21. aug 2007 yes 1cm pr meter fald skal der være. men det ikk så nemt at indstile. men de dumper ikk din bil til syn, bare pga de står for højt/lavt

  • #4   21. aug 2007 Det er ikke så svært at indstille dine lygter, som Peder B skriver: hold nogle meter fra en væg/garage port o.s.v., vær sikker på at du holder vandret.
    1. Dine lygter må ikke lyse skræv i forhold til hianden.
    2. De skal lyse ned ad, 1 cm pr. meter.

    Det syns folkene lægger meste vægt på er punkt 1.


Kommentér på:
justering af lygter

Annonce