{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.428 visninger | Oprettet:

svær at starte {{forumTopicSubject}}

Hej
Min mondeo mk1 er svær at starte. Jeg er af den opfattelse at på den model skal man dreje nøgle indtil tændingen starter og motoren går i gang.

Der er masser at tænding på men motoren går ikke i gang, medmindre at jeg giver den lidt gas på pedalen samtidigt, jeg mener ikke at dette er meningen på en Mondeo (1993'er)

Hvad kan evt. være galt. Har fået skiftet tændrør og kabler i sommers. Bilen har altid haft det problem i den tid jeg har haft den. Nu vil jeg bare have gjort noget ved det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svær at starte
  • #1   15. nov 2004 hvis den har kat skal du IKKE trykke på pedalen det må man ikke.....heller ikke skubbe den i gang....men min gamle ford havde det samme problem og det viste sig at være en starter...prøv at give den et klonk med en hammer....hvis det ikke er den kan det være selve nøgle indsatset..eller hvad det hedder...der inde ved nøglehullet...der sidder spoler...det kan være dem der er defekte...god jagt??

  • #2   15. nov 2004 det er en 1,8i motor og ja den er med KAT.

    Starteren kører fint og man kan høre at den arbejder med motoren. den vil ikke starte, kun ca hver 10 gang. Den starter hver gang hvis den får lidt gas


  • #3   15. nov 2004 ligeledes når bilen har holdt stille i ca 5 min med motor slukket kan den være svær at starte, det er et problem jeg ofte oplever

  • #4   15. nov 2004 Du oplever kun problemet når den er lidt varm, ikke??

  • #5   15. nov 2004 Du oplever kun problemet når den er lidt varm, ikke??

  • #6   15. nov 2004 jo problemet med at den har svært ved at starte efter 5 min pause. Når den er kold er der ingen ting.

    Det der med at give gas når man starter skal man næsten altid


  • #7   15. nov 2004 Så fejler den ikke noget!! Startbesværet skyldes at der er automatisk choker på og når bilen er ved at være "halv-varm" resulterer det i at chokeren ikke bliver aktiveret selv om det er nødvendigt.. Derfor er du selv nød til at give en lille smule gas for at motoren får nok brændstof...

  • #8   15. nov 2004 ok .. tak for det, men selvom jeg giver gas er det som om at den død og pine skal tvinges igennem det at starte...

    har du så et bud på det andet problem jeg har...????


  • #9   15. nov 2004 Nu er din bil jo ikke splinter-ny så mener ikke at der er noget mærkeligt i at starteren lige skal køre en omgang eller to... Og hvis dit batteri så samtidig ikke er helt på toppen mere, ville det næsten være mærkeligt andet...

    Hvilket andet problem?


  • #10   15. nov 2004 det med at ..snip

    "Min mondeo mk1 er svær at starte. Jeg er af den opfattelse at på den model skal man dreje nøgle indtil tændingen starter og motoren går i gang.

    Der er masser at tænding på men motoren går ikke i gang, medmindre at jeg giver den lidt gas på pedalen samtidigt, jeg mener ikke at dette er meningen på en Mondeo (1993'er)"

    Normalt på en bil fra den årgang drejer man nøglen og så er motoren sat i gang. Her skal jeg gi tænding og gas selvom den er kold... starter dog hver gang (når den er kold) Det er det jeg synes er underligt.

    Batteri og tændkabler er nye


  • #11   15. nov 2004 Hvor langt har din motor kørt?

    Muligvis mig der fatter minus idag, men er det andet problem at den også skal have lidt gas for at starte selvom motoren er helt kold..??


  • #12   15. nov 2004 ja når jeg om morgenen skal starte skal den have lidt gas kombineret med at jeg drejer tændingen. Her er der som regel ingen problemer. Undrer mig bare at den har brug for gas når der står i manualen at man blot skal dreje nøglen.


    Når den så er varm og jeg har parkeret og måske starter den 5 min efter så er den til tider svær at starte

    Min motor har rundet de 200.000 km.


  • #13   15. nov 2004 Ja den er jo ikke helt ny så men burde ikke være der problemet ligger... Mit råd vil være at få tjekket choker-systemet ved en mekker og hvis der ikke er noget der så indsprøjtnings-systemet...

    Var fejlen der også før du skiftede luftfilter?


  • #14   15. nov 2004 ja fejlen var der også før det

  • #15   16. nov 2004 Evt. temp.føler til motorstyringen.

  • #16   5. jan 2005 Vi havde engang samme problem med en ford mondeo, men det var når motoren var kold. Fejlen var at olien var for tyk. Ja tro det eller la vær. De hydrauliske ventilløftere fik ikke olietryk hurtig nok når den skulle starte. Jeg er næsten sikker på at det også er dit problem. Det olie du skal kører på er 5W40. Så skulle den være hjemme.

  • #17   5. jan 2005 Hej ....

    Kører på 5w40 ... desværre så tror ikke fejlen er det smiley

    Når min motor er kold er der ingen problemer


Kommentér på:
svær at starte

Annonce