{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.494 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte når den er varm? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har oplevet noget meget mystisk her til morgen (og igår aftes).. Men her ti morgen tager jeg bilen på arbejde. Den starter 100% fint, og jeg begiver mig afsted. På vej ind igennem Odense skal jeglige tanke bilen, og kører derfor ind og tanker. Da jeg skal startede derude igen, vil bilen ikke starte.. Starteren kører fint rundt, men motoren starter ikke. Starteren siger som den skal. Efter at have stået 1t 15min ca, kan den starte igen. Det samme skete igår aftes.. Hvad kan der være galt??

Der er tale om en Peugeot 106 1,4 '93

MVh

Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte når den er varm?
  • #1   6. nov 2007 Det kan muligvis være en dårlig stel ledning, min gamle G40 den gjorde det os, og det var en stel ledning der sad på g laderen der var hoppet af, da jeg så satte den på igen, gjorde den ik det nummer igen.

  • #2   6. nov 2007 Temperaturføler? Evt. fordi den får alt for fed blanding.

  • #3   6. nov 2007 Kan selvfølgelig ikke udelukkes at temperaturføleren er i smadder. men den er skiftet indenfor det sidste år.

  • #4   6. nov 2007 ja jeg ville også umilbart skyde på temperaturføleren.

  • #5   6. nov 2007 Det koster ikke mange knapper at prøve at skifte den smiley Ellers ohm skidtet ud.
    Og hvis du har en tester, så sæt svinet på når den er varm, og sig hvor varm temp. føleren viser.


  • #6   6. nov 2007 Men bilen lugter ikke som om den får for meget.. den lugter ikke af benzin..

  • #7   6. nov 2007 Evt. lige kør på starteren i et minuts tid, og skru et tændrør ud for at se om det er vådt.

  • #8   6. nov 2007 jeg vil nu ikke høre for meget på dem her fra bg.

    ikke for at sige noget ondt om dem der har skrevet her eller direkte rette det her mod nogen.

    for da jeg havde problemer med min bil, hvor den tikkede pænt meget og den gav en hyle tone, (ikke som genratorstøj)
    så var folk 100% sikker på det var generator støj, og jeg skulle tjekke kullet i generatoeren osv osv.

    det var ikke det min motor ikke fejlede.

    men det viste sig så at det ikk var særlig meget olie på bilen, som så gjorde at olietrykket var rimelig højt, og det var hvad den hyletone var til, at når den nåede et hvis tryk over max, lavede den tonen for at advare.
    og det var ingen herinde der havde skænket olie mængden en tanke.

    men selvom det kommer mange bud her indefra, så tag ned til den lokale mekker og hør ham af.


  • #9   6. nov 2007 Brian L - Øhh? Vi giver ham muligheder for at TJEKKE hvad der er galt?? Det koster altså ikke særlig mange penge at skrue et tændrør op? (Ingen?) Det koster heller ikke noget at Ohme en føler? Så slap lige lidt af.

  • #10   6. nov 2007 Martin du læser åbenbart ikke hvad jeg skrev, skrev at det var ikke fpor at hakke på jer der havde skrevet her, eller resten af bg. sagde bare at man ikke skulle begynde og rette for meget efter hvad der blev skrevet herinde da halvdelen eller mere end halvdelen kunne være hobby mekanikker som bare slynger noget ud, som var tilfældet ved mig!

    så jeg rådede ham til og køre ned til en mekker også, ikke en af de store forhandler mekker men den lokale mekker i en landsby elle noget!

    så helt rolig nu ikk?


  • #11   6. nov 2007 er skam helt rolig. Men hvor er vi henne af hvis vi ikke mere må komme med foreslag til hvad der kan være galt uden folk skriver at pas nu på, kør nu til mekaniker.?! Det holder jo ikke.
    Og du skal ikke sige at det ikke er om det her indlæg, ellers ville du jo ikke skrive det herinde?

    Og nej, jeg er ikke hobby mekaniker, bare lige for at slå det fast.

    Vi gir hinanden gratis vejledning om hvad problemet kan være, endda noget man kan lave gratis.

    punktum.


  • #12   6. nov 2007 har sku ikke sagt i ikke må komme med forslag, nu er du da helt ude i hampen, du fatter jo ikke hvad det er jeg siger!

    jeg har aldrig sagt i ikke måtte råde personen om noget, jeg siger bare at det KAN VÆRE nogel som giver noget forkert information, og han så tager ud til et reservedels lager og bruger et par kilo, og så finder ud af det egentlig kun ville koste 500 hvis han tog ud til den lokale mekker.

    så i sidste ende råder jeg bare manden til at høre sin lokale mekaninker om råd hvis nogle af de "gratis" løsninger ikke hjalp. eller hvis han finder frem til fejlen.

    Sagde heller ikke du var hobby mekaniker!

    og endnu engang jeg har ikke rettet det mod jer! eller nogen anden. men skrev at man skulle passe lidt på ikke og hoppe på alt herinde. man kan hurtigt høre hvornår det er en der ved hvad man snakker om og omvendt


  • jim h
    jim h Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   9. jul 2020 Prøv med en ny antenne....

Kommentér på:
Kan ikke starte når den er varm?

Annonce