{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

så døde passaten (muligvis af xenon) {{forumTopicSubject}}

hej Bg.

jeg skrev i sidste uge et indlæg om et lille problem med et xenon kit http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=309098

i morges ville min bil ikke starteog alle lamper blinkede i bilen, så den røg derfor til mekanikeren og har været der hele dagen. her til aften fik jeg hans dom, den var ikke god.
Han har aldrig set så mange fejl på en bil før dan han testede den via computeren og hans formodning var at det skyldes at der er en fabriks fejl i mit xenon kit.
det er resulteret i at en eller flere styrebokse er gået til og at der muligvis er fulgt mere med.
jeg spurgte så hvad det ville koste, men det kunne han ikke svare på, han sagde bare at han ville håbe for mig at jeg havde købt julegaver og at jeg nok skulle regne med at komme GODT op i pris og at jeg nok ikke fik min bil igen de første par dage.

Så jeg håbede at kunne få et evt. svar på om der er andre der har oplevet noget lignende, dog uden at det er kommet så vidt.

ps. han mener fejlen kunne være at de 23000 v ballasterne udsender er slået tilbage på en eller anden måde, hvordan vides ikke, men kittet var korrekt monteret..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så døde passaten (muligvis af xenon)
  • #1   17. dec 2007 Skidt julegave.

    Min audi skal til syn i morgen og der skal lige skiftes alle 8 bærearme på den før det kan lade sig gøre.. Det er lige en regning på 10-15.000 kr ØV


  • #2   17. dec 2007 klag til din sælger af xenon det ahavde jeg gjordt

  • #4   17. dec 2007 PatteGuf - Lyder umidelbart rimelig dyrt for de forreste bærearme??

  • #5   17. dec 2007 BG´s Crazymonkey ! - På audi og passat sidder der et andet forhjuls ophæng end andre biler og de har 4 bærearme i hver side..
    Normalt er det kun 1 eller 2 af dem der er slidt ad gangen?


  • #6   17. dec 2007 tror sku ikke på den diagnose der.

  • #7   17. dec 2007 Jeg tror heller ikke den diagnose. Der plejer at være zenier dioder i motorstyringen som lægger til stel hvis spændingen overstiger et bestemt antal volt. Så du burde ikke kunne riste den af med mindre du har gjort noget helt galt. Oven i det er der jo sikringer på ledningerne af samme grund!

  • #8   17. dec 2007 Lyder godt nok lidt vildt!!

  • #9   17. dec 2007 sikringen hjælper ikke ved overspænding og alt i en bil kan ikke tåle ret meget overspænding. Selv om den kaster det ud på stel kan der stadig ske noget

  • #10   17. dec 2007 ja, men tror stadig ikke på det er xenon der er skyld i det.

  • #11   17. dec 2007 hvorfor ikek sådan noget elektronik er sgu meget følsomt

  • #12   17. dec 2007 det lyder mere til at dt er din mekanirder skal buge lidt xtra til hans ene julegaver .0P

  • #13   17. dec 2007 Hvis vi siger det ikke er xenon der er skyld i det, hvad kan set så være, og har nogen en ide om hvad sådan nogle styre bokse ville kunne koste + montering på værksted???

  • #14   17. dec 2007 næh, men den kan ødelægge boxen igennem stel hvis det endelig var, præcis som hvis man svejser uden batteri frakoblet.. eks.der kan du også brænde 117 ting af.. men tror stadig ikke på det er xenon,

  • #15   17. dec 2007 jeg er hos vw... men der står jo intet om det er en 3b, 3bg, 3c passat, eller ældre ?

  • #16   17. dec 2007 bilen er en passat 3b 110 tdi fra 99`

  • #17   17. dec 2007 hvis han finder en brugt er der nok for 10.000,-

  • #18   17. dec 2007 he he jamen hvis det ligger på de 10,000,- som en start pris vil jeg da nødig høre hvad den endelige pris bliver

    men tak for svaret Michael F


  • #19   17. dec 2007 Nu tør jeg ikke købe xenon til min bil mere smiley

  • #20   17. dec 2007 mange med passat 3b´ere har problemer med xenon, det plejer at blinke på den højre forlygte.. pga. ledningsnettet i dem er for ringe, og der er for stort et spændings fald ud til lygten, ... i forhold til venstre side... og samme problem har g3, og andre vw´ere også.. men så er det man montere arbejdsrelæ´et på dem, så er man over det problem.. men den kan godt ha trukket igennem stellen

  • #21   17. dec 2007 rolig nu kristian, der er jo ingen der siger at det er xenon der er skyld i det med min bil, det var blot en formodning, som der står i teksten.

    Til alle, dette skal absolut ikke opfattes som en skræmme kampagne, jeg har kun oprettet denne tråd for at få et evt. svar...


  • #22   17. dec 2007 men 3b har problemer med eftermonteret xenon kits, ... men de plejer dog, bare at brænde ballastere af, har en kollega, der netop har brændt sin højre af, og en anden hans blinkede vildt på højre lygte, men kun når han kørte med kørelys, når han tændte på lyskontakten var det, væk .. men han fik monteret relæ´ og så var den 110%.. og det samme har ham den anden gjort med ny ballaster og relæ så kan den igen.

  • #23   17. dec 2007 til Bandit.

    jeg har oplevet netop det du siger


  • #24   17. dec 2007 og det er fordi du har for stort spændings tab, ud til lygten... og det kan jo resultere i ballasteren fiser af.. og måske har trukket hele lortet igennem ledningsnettet.

  • #25   17. dec 2007 på stel siden..

  • #26   17. dec 2007 men hvis det er tilfældet, ja.. så kan den i princippet have brændt alt elektronik af i bilen... dog er styrbokse - dem som tåler mindst, men mange følere på motor osv, så som luftmasse måler mv. kan også være stået af, .. men det kan du jo først finde ud af når du ahr fået udskiftet din boks, så du kan kommunikere med en tester.

  • #27   17. dec 2007 til Bandit
    vil du mene jeg skal have 1 ny styreboks i og vil det løse problemet og jeg har lige fået en pris af min papfar på ca. 4500 for en ombytnings boks?


  • #28   17. dec 2007 nej når du får en anden styrboks, tror jeg først det går op for dig hvor mange problemer du kan ende med at stå med, hvis den har brændt samtlige følere af på eks. motor, abs, osv.. kan jo være bilen kan være blevet total skadet af det.. alt efter værdi.. har du ikke kasko på, tror måske du skal have fat i din forsikring

  • #29   17. dec 2007 okay det var ikke så godt


  • #30   17. dec 2007 nej... en ting er jo hvis den har fessen div. bokser af, men følere osv rundt omkring, kan meget vel have taget skade også.. og hvis du så smider 4500 efter en boks, og bilen stadig har 400 fejl.. hvor står du så, det koster penge, mange penge før du er færdig..

  • #31   17. dec 2007 ja det kan jeg ligesom forstå på det, ahr lige snakket med en i telefon og han siger det samme som dig, hvis jeg er skulle være så uheldig...


  • #32   17. dec 2007 Tror jeg villle slæbe den til en anden mekaniker for at få en ekstra mening om problemet. Medmindre du er hundrede procent på at han er en ærlig mand og han med garanti ved hvad han laver.

  • #33   17. dec 2007 Tommy, ved du hvad en zenier diode er? Du vil ALDRIG opleve en større spænding end den dioden tillader. Derfor vil du aldrig opnå overspænding!

    Som Bandit skriver lyder det mere som noget spændingstab på stelsiden. Hvilket har forårsaget at xenonen prøver at trække stel et andet sted og måske derved rister en ledning eller flere af.


  • #34   17. dec 2007 Jeg ville prøve om ikke jeg kunne få en anden boks, hvis det "kun" er den der er stået af, så er det forholdsvis billigt sluppet. Jeg tvivler nu stærkt på at ale andre følere er brændt af sammen med. Sidder startspæren ikke i instrumenthuset på sådan en vogn ??

  • #35   17. dec 2007 Det er vel ikke bare sikringsboksen der er svitset??

  • #36   17. dec 2007 Peter:
    Jeg ved faktisk ikke lige hvor startspæren sidder...
    En jeg har snakket med siger at startspæren burde have blevet aktiveret i morges da jeg ikke kunne starte den...


  • #37   17. dec 2007 den har da stegt mange ting når den brænder boksen af, den kan da nemt ha trukket igennem boksen, og ud til alle de følere mv. som boksen er forbundet med, det er sku en størrre sag

  • #38   17. dec 2007 B4NDIT ™: Vi er jo ikke sikre på at den har brændt boksen. Umiddelbart ville jeg tro at den ikke har gjort det. Men man skal nok forvente det værste.

  • #39   17. dec 2007 daniel... måske du sku finde en venlig sjæl med tilsvarende bil, som vil teste boksen for dig på hans bil, eller omvendt, ... og sådan hele vejen igennem...

  • #40   17. dec 2007 bare tag de nye vw´er, de kan ikke engang tåle at blive startet med startkabler, .. i værste fald brænder de styrbokse af, bare ved at blive startet op, .. så ved falck/ auto hjælp generelt, har specielle ladere/boostere til vw´erne.. de kan IKKE holde til noget som helst... når vi er på kursus, inden vi måler på dem skal vi først aflade os på batteri bare for at røre ved boksen... så fint følende er det..

  • #41   17. dec 2007 Bandit, sådan er de fleste nye biler jo smiley Men en B3 er nu ikke helt så fint følende. Slet ikke i TDI pumpedyse modellen. Men pyt nu med det. Jeg ville måle ledningerne igennem til boksen og se om der er nogle der lægger til stel som ikke skal gøre det. Så kan man altid tage den derfra.

  • #42   17. dec 2007 nej ved det, bare for at illustere for ham...

    men med den spænding der er på ballasteren, svare det jo til du står og svejser, ... uden at have sikret batteri ... at den så trækker stel igennem og futter det hele af, ..det er da 99% sikkert det samme der er sket her.



  • #43   17. dec 2007 B4NDIT:
    Rent teoretisk burde det så være nok med en ny boks?


  • #44   17. dec 2007 hvis du er heldig, syntes det er svært at sige.... tror du vil have en masse fejl efterfølgende...

  • #45   17. dec 2007 Bandit, det er ikke helt korrekt. Det er som sagt en spænding, men hvor meget strøm er der i den? Men det kan også være helt ligegyldigt. For uanset hvad skal den sendes et andet sted hen for at få en vurdering mere på sagen. Når man svejser uden at have kondensator over batteriet får du pludselig 140-200A igennem systemet og det kan det slet ikke klare.

    Jeg tør kun gætte på hvad der er galt da jeg ikke har kigget på bilen.


  • #46   17. dec 2007 Vil det være en ide at kontakte HIFI Speed, hvis det er en fejl i deres produkt (altså xenon kittet)?

  • #47   17. dec 2007 tror ikke du får noget ud af det, .. som du selv sagde at den havde opført sig mærkeligt i forhold til det jeg skrev med andre passater, .. det er jo sådan set ikke xenon kittets skyld, temmelig sikkert...

  • #48   17. dec 2007 Daniel kig i manualen for xenonen. Og se om der står din model under de modeller det passer til. Hvis du kan dokumentere det er xenonen der er fejlen så hænger hifispeed på den

  • #49   17. dec 2007 Jamen hvis jeg ikke havde sat xenon i, var det så aldrig sket??
    Problemerne startede først da jeg havde monteret xenon...


  • #50   17. dec 2007 White stig:
    Der står ikke noget om bil modeller i den manual der medfølger.. Der står kun noget om hvordan man skal koble det til...



  • #51   20. dec 2007 det lyder voldsomt jeg må hellere få sat et arbejdsrelæ på min da jeg har sprunget en sikring og ballaster på min men den køre dog stadig og det har den gjort i 2mdr uden problemer jeg starter altid bilen på positionslys efter jeg havde problemer men ved ikke om det gør nogen forskel?

  • #52   21. jan 2008 Nogen der gider forklare på dansk hvad der sker hvis man ikke bruger arbejdsrelæ og hvad et arbejdsrelæ gør? smiley

  • #53   21. jan 2008 den for ikke strøm nok men ved at trække ledninger med et arbejdsrelæ direkte fra batteri for den

  • #54   21. jan 2008 ahh ok. tak smiley

  • tanja s
    tanja s Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #55   21. jan 2008 Hej Daniel B. Kunne godt tænke mig at vide hvad det hele endte med? Om passaten var helt (DØD)

  • #56   22. jan 2008 hej jeg fik min bil tilbage igår, der var skiftet, styreboks, indstrumenttering,startspærre, låse hele vejen rundt samt tændingslås og et par andre småting som jeg ikke kan huske. så nu kører bilen igen, mekanikeren kunne ikke give et konkret svar på hvad der var sket, men det var som om at det var et lyn nedslag der havde kortsluttet det hele...

  • #57   22. jan 2008 pris?

Kommentér på:
så døde passaten (muligvis af xenon)

Annonce