{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Indsugnigns temp-føler ingen funktion {{forumTopicSubject}}

Mazda 626 GE 1,8. 1992.

Var ved at tjekke min bil igennem.
da jeg kom til luftfilteret. ville jeg for sjov. se hvad der skete hvis jeg pillede stikket af til luftmassemåleren... motoren gik dårligt som jeg havde forventet...
så prøvede jeg at pille stikket af til Indsugnings temp-føleren, der skete intet. motoren gik fint af den grund, og ingen alamer...
jeg afmonteret føleren og det viste sig den var deffekt....

Hvilken indflydelse har en deffekt Indsugningstemp - føler ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indsugnigns temp-føler ingen funktion
  • #1   19. jun 2008 ingen effekt overhoved

  • #2   19. jun 2008 Hvorfor så sætte en der, giver jo ingen mening ?

  • #3   19. jun 2008 der er til når man sætter tester på bilen så kan man se hva temp. i insugningen er...

  • #4   19. jun 2008 Coupe --> sikker? jeg troede faktisk at den føler var med til at justere lidt på tomgangen eller autochoker tid

    sådan at når indsugningsluften var kold om vinteren, så fik den lidt længere choker tid. og om sommeren når luften var lunere, så lidt mindre choker


  • #5   19. jun 2008 altså hva jeg ved sider der en føler i motoren der justere chockern...

    og biler med insprøtning eller monopoint kan man ikke juster tomgang


  • #6   19. jun 2008 chokeren måler motorens varme ikke luftens for jo kolder luft jo mindre benzin skal den bruge

  • #7   19. jun 2008 Det er ikke rigtigt zyrez.. Selvfølgelig bruges den af styreboksen, f.eks. til at beregne indsprøjtningsmængde. Men når du piller stikket af sensoren og boksen ikke får signal fra den, så vil boksen regulere ud fra en fastlagt temp, f.eks. 25 grader. Så det er ikke sikkert det umiddelbart kan mærkes på motorgangen.

  • #8   19. jun 2008 nå oki...

    jeg har nemlig også sådan en temp føler som sidder på min indsugning.

    ang. justering af tomgang? selvfølgelig kan man da justere tomgang på indsprøjtning

    jeg kan da sagtens justere min tomgang, og jeg har EFI. elektronisk brændstof indsprøjtning. det kan jeg da nemt justere ved spjældet.

    men jeg kan vist ikke justere choker


  • #9   19. jun 2008 ~zyrez~ ''coupe''
    det er ikk korrekt.. den temperatur føler, måler kølevandets temperatur, og justere ud fra det, hvor meget benz bilen skal ha.. så når den måler at vandet er koldt, gir den meget benz, og når temperaturen stiger, så gir deen mindre og mindre benz..
    man kan faktisk hive et par hk ud af sin vogn ved at sætte en variabel modstand i ( så får den lidt mere benz smiley )


Kommentér på:
Indsugnigns temp-føler ingen funktion

Annonce