{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

Vectra a speedometer hjælp {{forumTopicSubject}}

Har en vectra a med omdrejningstæller.. Den kunne jeg godt tænke mig at montere i en astra f, altså hele speedometeret.. Ved godt der er "problemer" med det W tal hvor den ene er hedder w 1111 og den anden hedder w 1186 mener jeg.. Men ville høre hvor den giver til omdrejningstæller sidder? Er den styrert via tænding eller som føler?
Håber nogen kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vectra a speedometer hjælp
  • #1   4. aug 2008 Og hvor den sidder?

  • #2   4. aug 2008 Mener den sidder nede i gearkassen?

  • #4   4. aug 2008 Bo L..
    Flytte speedometer over i vectra huset? For mig ser de ens ud, bar at der er omdr, i vectra speedometeret.. Har godt tænkt over det med tank og temp, men det er jeg nu ikke så bange for.. Det jeg ikke ved om der kan lade sig gøre er det med omdr tælleren smiley


  • #6   5. aug 2008 Bo L..
    Okey på den måde.. Nice.. Så der sidder ikke noget på gearkassen som jeg skal have med? Tank måleren må jo passe på en måde, for når den er tom, så er tanken jo tom, og måleren er i bund, og omvendt.. Hvordan får jeg viserne af? Hvis der skal andre skiver på? Er det bar at rykke?


  • #7   5. aug 2008 det er bare at montere det, det eneste der bliver galt,
    er at du får en fejlvisning på Kmh, når du køre. men nok ikke mere end du kan leve mede det.

    har selv haft mange opler, hvor jeg har skiftet instrumentering, uden at tage hensyn til w tallet.
    og som før skrevet, er der en fejl visning.

    tank o gtemp måler er det samme


  • #8   5. aug 2008 Dennis..
    Hvad så hvis man skifter selve speedometeret over, som bo skrev.. Kan det så ikke være at det passer alligevel?
    Men hvad med omdrejningen tælleren, er der gjort klar til det i astra'en?


  • #9   6. aug 2008 Jeg prøvede at sætte det orig. speedo over i det hus med omdr. det kunne ikke lade sig gøre ...

    så jeg måtte sætte det andet speedo tilbage i sit eget hus.

    Jeg mener at Astra kun har en 50L tank, men er det ikke mindre vigtigt...??

    Held og lykke med din opgradering af din bil.

    Manse


  • #10   6. aug 2008 Manse..
    Jo tak, finder jo nok ud af om det kan lade sige gøre smiley
    Hmm det da træls.. Men de er jo sårn set ens, bare at vectra måske har højre hastighed.. Men det med temp måler er jo lige meget. (Astra'en koger ikke og har ikke problemer med temp, den ligger jævnt. Så er det jo bare at se hvor den ligger med den nye temp føler, og hvis den så stiger der, så er der jo noget galt.. Og det samme med tank måler, der kan vist være 10 liter mere i vectra'en end astra'en.. Men når tanken er fuld, må viseren jo vise fuld og omvendt.. Det eneste som er et problem er den bliver "hurtigere" tom, da der er misvisning på 10 liter, så det vil se ud til at den sluger benzin, men det går den jo ikke..)

    Så det som er mit sprøgsmål her til sidst er, kan det lade sig gøre ang med omdr tælleren. Er der et stik i forvejen i astra'en?


  • #12   6. aug 2008 Bo..
    Har læst det. Ved du noget med viserne så ?


  • #13   6. aug 2008 Ang. tankmåler...

    Glem det at der står 60L på Vectra måleren...Du har 1/1 og 3/4 og ½ og 1/4 og tom tank...
    Ellers find et Astra Omdr. hus.

    Er ret sikker på som Bo skriver, er det plug'n play.

    Manse


  • #15   8. aug 2008 Smart smiley
    Mange tak


Kommentér på:
Vectra a speedometer hjælp

Annonce