{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Gear olie? skiftes hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hey! Jeg har en Corolla E10 fra 95 med 192.xxx på tælleren

syntes at gearene begynder at gå lidt dårligt, mest 1. og 2. og bakgear kan være træls.

kan det skyldes en dårlig gearolie vil i tro? vil det evt. hjælpe med en ny frisk?

Ved godt det er en svaghed der opstår nemt på en 13 år gammel bil der snart runder 200 tusind.

Men kan det afhjælpes uden at skifte syncromesh ringe eller gearkasse? kan i nogle tricks?

Mvh. Peder


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear olie? skiftes hvornår?
  • #1   23. sep 2008 Ny og god gearolie af høj kvalitet kan nemt udsætte en reperation af gearkassen.

    Har en kammerat hvis 4a-ge 16v kasse havde svære problemer med nedgearinger til 2. samt med at komme i 4. plus den støjede.
    Da han tappede olie af den, var det så tykt at han kunne forme det (måske lidt overdrevet;) )
    Og så var det KUL sort.

    Ny olie på, kørte 1.000 km, af med det igen og ny på endnu engang, og gearkassen køre perfekt nu smiley


  • #3   23. sep 2008 Mathias -> okay lyder vildt nok...! min er så 4AFE? men alligevel. de har de samme svagheder som regel.

    tror jeg prøver at skifte den gear olie så.
    det eneste jeg ved om min bil før jeg fik den, er at det var en "konebil"
    så tror måske den har fået de prygl den skulle have dengang.

    Jeg prøver ellers at køre sådan ok pænt i den. men fra frigear til 1 eller 2 gear kan være pisse irriterende! men den støjer ikke rigtig endnu.

    Peter K -> ja syncomeshringene er nok lidt slidte


  • #4   23. sep 2008 noget speciel olie der kan anbefales til sådan en 4A-FE kasse?

  • #5   23. sep 2008 ca for hver 30,000 vil jeg sige

  • #6   23. sep 2008 Transaksel, manuel 5/1 Capasity 2,6 liter
    Køre forhold: Normal
    Skift/Kontrollere:
    Kontrol 20000 km / 12 måneder
    Skift 80000 km / 48 måneder


    SMX-S 75W-85

    Det foreskriver castrol smiley


Kommentér på:
Gear olie? skiftes hvornår?

Annonce