{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlkoder på peugeot 106
  • #1   16. jan 2009 og det en 1,1 fra 93

• #2   16. jan 2009 dem kan du sgu ikke blinke ud!

• #3   16. jan 2009 Udlæsning af fejlkoder:
    1. Tilslut diodeprøvelampens +klemme til batteriets +pol
    2. Tilslut diodeprøvelampens negative klemme til diagnosestikkets klemme 2.
    3. Sæt tænding på
    4. Tilslut klemme 2 i diagnosestikket til stel i 3 - 5 sekunder
    5. Fejlkode 12 vises på diodeprøvelampe
    6. Vent til lysdiode lyser
    7. Tilslut klemme 2 diagnosestikket til stel i 3 - 5 sekunder
    8. Fejlkode vises
    9. Aktiver næste fejlkode ved at gå til 7.
    10. Fortsæt indtil fejlkode 11 fremkommer (Slut på fejlkode udlælsning)

Nulstilling af ECU:
    1. Tilslut klemme 2 i diagnosestikket til stel 10 sekunder

11,- Test færdig,
    12,- Test start,
    13,Lufttemperaturføler Fejl i strømkreds,
    14,Kølervæsketemperaturføler Fejl i strømkreds,
    21,Tomgangskontakt Fejl i strømkreds,
    31,Lambdasonde Forkert blandingsforhold,
    32,Lambdasonde Forkert blandingsforhold,
    33,Gasspjældspotentiometer Fejl i strømkreds,
    41,Induktivgiver Signal mangler,
    51,Lambdasonde Signal fejl,
    52,Lambdasonde Signal fejl,
    53,Spændingsforsyning Fejl,
    54,ECU Defekt,

• #4   16. jan 2009 Hør nu efter de kan ikke blinkes ud! Du kan udlæse dem via en Elite tester og ikke andet!

• #5   16. jan 2009 ja der skal sq tester på...... andet virker ikke. jeg arbejder selv hos peugeot og har aldrig nogensinde hørt om noget så fjollet som en diodeprøvelampe til at blinke fejlkoder hehe

• #6   16. jan 2009 ifølge hella dds100 Aka tollerancedata burde det ikke være noget problem ellers kan en kts tester med 99% sikkerhed udlæse den

• #7   16. jan 2009 http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36132

tog lige et printscreen

• #8   16. jan 2009 det er vel et forsøg værd. Men er 99,9% sikker på det ikke virker. Oven i det er KTS-testerne altså ikke særlig gode til franske biler. Der skal man have fat i Texa

• #9   16. jan 2009 Det spiller sku!

jeg fik slettet alle fejlkoder inden jeg fik denne guide.

men startede med at give mig 12 derefter 11 dvs ingen fejl.

derefter afmonterede jeg vand temp føler og prøvede igen

derfter gav den mig fejlkode 12, 14 og til sidst 11.

så heeeeeeelt latterligt er det sku ikke morten....;o)

nu prøver jeg at montere alt igen køre en tur og deretter udlæse.. så må vi se.....

ikke skide smart at være SÅ skrå sikker, når man ikke ER sikker... ;o)

• #10   16. jan 2009 man skal huske at sige hov han skylder et stykke kage

• #11   16. jan 2009 Sådan er det jo... specielt når 2 fagfolk siger en ting... Men fagfolk er jo heller ikke noget værd i denne verden... ;o)

• #12   16. jan 2009 Har godt nok selv værksted og oveni det er det faktisk min(om ikke andet så min kones) privat vogn... men har den så sjældent inde i varmen at det kun er når skilsmisse papirene ligger på køkkenbordet at jeg får taget mig sammen... om jeg begriber folk vil have sådan noget fransk PIS. når den er skrottet engang skal jeg aldrig HAVE PSA igen.
    hvor sender jeg kagen hen?

• #13   16. jan 2009 jev-3l
    Skilsmisse-papirer er sq da ikke grund til at lave hendes bil !!!
    Nej når de truer med på egen hånd at gå ud og købe ny bil,så bliver jeg nervøs smiley

• #14   16. jan 2009 hehe...

så så nu ikke give hende nogen gode ide´er...

• #15   17. jan 2009 HUMOR... Du har haft 4 stk 106'ere og bander dem alligevel lant væk. Og så har du en 3L som er mindst lige så slem som PSA'erne til at gå i udu :o) Du er da en mand med ambitionerne i orden. ;o)

• #16   17. jan 2009 tjae.... til det kan jeg kun sige:

106 går i stykker fordi Peugeot har lavet (endnu) en skod bil....;o)
    Lupo 3L går i stykker fordi dem der skruer på dem ikke har forstand på dem.

sådan forholder det sig.

• #17   17. jan 2009 jeg ved kun hvad VW mekanikere siger om lupo 3L smiley de hader den som pesten. Og ja peugeot og citroen er lavet af rødvinsdrikkende franske frølårs ædere...

• #18   17. jan 2009 Nemlig. det forholder sig desværre som du selv siger...

jeg har levet af af skrue 3L biler de sidste 6 år og kan den dag i dag stadig ikke anbefale et eneste autoriseret værksted i dk som værende bare nogenlunde til 3L biler...

men vil da i det mindste rose dem der er nået dertil hvor de indrømmer de ikke har forstanden (at de så camuflere det med de syntes det en skod bil går vel nok). det andet er for dyrt for kunderne.

• #19   17. jan 2009 Hehe... jeg tror faktisk heller ikke jeg kender en eneste der gider skrue på dem. En af mine gamle kollegaer var hos vw/audi før og han blev sat til at renovere topstykke på en 3L... Det endte som du sikkert ved ret ringe og der måtte komplet ny motor til. Det er så vidt jeg ved ikke et enkeltstående tilfælde. Dwet handler måske om at dem der skal lave de modeller skal uddannes og det skal opdateres så man hele tiden er med på hvilke værktøjer der skal bruges til hvad. For der er specialværktøj til 90% af alting på de biler smiley Og i dag er 3L brændstof pr 100km jo ikke længere særlig imponerende. Oven i det vænner jeg mig aldrig til stop and go smiley

• #20   17. jan 2009 Du har ret og nej det bestemt ikke enkeltstående... det jo deres død der er mit brød og jeg får da lidt at spise ind imellem...;o)

jeg vil nu alligevel vove påstanden at der (hvis man bruger et af de anerkendte værksteder) er en fornuftig total økonomi. der ihvertfald ikke ret mange af mine kunder der tænker på ny vogn foreløbigt....

og stop and go har modellerne med servo ikke og kan også fjernes i de "danske" modeller....;o) jeg syntes personligt heller ikke om det....

• #21   18. jun 2009 hvor kan man købe sådan en diodeprøvelampe?

• #22   19. jun 2009 FTZ, Autobremsen, Refako, AutoDAG ect ect ect

• #23   21. jun 2009 er der en der kan sende et link hvor de har sådan en. kan ikke finde nogen steder:P

• #25   26. jun 2009 tak for hjælpern.:)

• Bernt K
    Bernt K Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #26   4. dec 2009 Jeg forstår ikke fejlkode--vejledningen. Hvis man sætter den ene ende af diodelampen til plus og den anden til minus, vil den da lyse hele tiden?

I vejlledningen vil strømmen løbe igennem diodelampe fra pluspol til klemme 2 og derfra hente stel fra den ledning man forbinder til klemme 2 og til minus - og derfor lyser diodelampen hele tiden.
    Hvordan er det lige du fik det til at virke jev-31..?

Mit problem er at min 106 1,1 fra 93 ikke kan gå i tomgang og ikke tage gassen - den starter første gang og går perfekt i to sekunder og så dør den. Hvad er der galt? Jeg har skiftet hele karboratoren nu, det var skidedyrt men ingen ændring.

• Bernt K
    Bernt K Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #27   4. dec 2009 Glemte at spørge hvor diagnosestikket sidder. På min bil er der to blindstik - et grønt ved computeren i højre side og et sort ved nogle relæer i venstre side. Hvilket er det?

Kommentér på:
Fejlkoder på peugeot 106

Annonce