{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.811 visninger | Oprettet:

Direkte strøm til gps. {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg vil gerne have vores gps integreret i bilen, og har en fin holder til den, så jeg kan sætte den fast i midterkonsollen. Har så overvejet at skille stikket af og sætte strømkablet direkte til strøm på bilen.
Nogen der har erfaringer med dette!? Må jeg sætte den sammen med strøm til min HU? Skal der sættes en sikring på 12v ledningen? Er der noget man skal være opmærksom på? Det er en TomTom one 2nd edition.

Onkel T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Direkte strøm til gps.
  • #1   8. feb 2009 du må ikke klippe stikket af.....! så kan du ske at brænde den af...! min kolega brændte 2 af ved det...! der sider åbenbart en strøm dims i stikket. skal siges at det var en garming han gjorde det ved

  • #2   8. feb 2009 jeg har osse bare købt et ekstra cigarstik, og monteret inde bag "lighteren"...

    Ikke så meget for den konstante strøms skyld.
    Men for at jeg ikke behøver at fjerne ledningen, når jeg parkerer


  • #3   8. feb 2009 Jeg har taget et af de der forlængere til cigarettænderen og klippet stikket af og klipset ledningerne fast inde i midterkonsollen ved cigaretstikket... derved er det hele skjult og du du skal ikke til at ødelægge stikket til din navigation i fald du skal bruge det i en anden bil på et tidspunkt og plus der sidder højst sandsynligt en lille sikring i stikket til navigationen. håber du forstår hvad jeg mener... ihvertfald en idé smiley

    Mvh


  • #4   8. feb 2009 Heini N og * Retropsnart *
    Ja det var også en mulighed - det havde jeg ikke lige tænkt på. Så skal man bare finde plads til det stik et sted inde bag panelet. Har i sat sikting på, eller bare sat det direkte sammen med ledningerne til det originale cigarstik?

    Onkel T


  • #5   8. feb 2009 Allan T P
    Forstår ganske udmærket hvad du mener smiley
    Skide smart, hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det noget før!?? Ingen sikringer?? Bare direkte på de originale cigarstik-kledninger?


  • #6   8. feb 2009 Jamen der sidder en sikring i dette forlængerkabel: http://www.dansea.net/product.asp?product=351
    Vil da tro den sikring sidder i han-enden (den røde ende), og det er jo den ende manklipper fra! Så i princippet kommer den sikring jo til at mangle, og sikringen på det originale stik, kommer da ikke til at få indflydelse på det nye stik!!


  • #7   9. feb 2009 Det er rigtigt at der er en sikring i det hanstik du klipper af den ledning du køber... men den skal du heller ikke bruge til noget da der jo er en sikring i det originale stik du har til din GPS. Det er nok med én sikring mellem dit cigaretstik i bilen og din GPS og den har du jo i dit originale stik.

    Mvh


Kommentér på:
Direkte strøm til gps.

Annonce