{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Omdrejninger, underlig opførsel {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen der kan hjælpe en smule smiley

Jeg har en Seat Cordoba fra '98 (1,6 - 75HK)
Når den holder i tomgang går den op og ned i omdrejninger, mest ned, mellem 500 og 1000. Hvis jeg træder forsigtigt på speederen, så synker den helt i bund efterfølgende, og går meget ofte ud. Det er et helt nyt problem, ikke noget vi lige har oplevet før. Det sker dog oftere og oftere. Den er også begyndt at "hoppe" lidt i de lavere gear. Det er ikke så længe siden at den har været til service(+ fået ny gearkasse, tandrem). Den har dog kørt en del (245000).

Nogen der har en idé om hvad det kan være, evt. har oplevet nogenlunde det samme? Noget der er en dødsdom for motoren? Eller et simpelt problem?
Har snakket lidt med manden om at det muligvis kunne være en evt. computer der måler hvor varmt det er, som er ved at stå af, eller et tændrør der driller. Men det kan jo være så mange forskellige ting.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omdrejninger, underlig opførsel
  • #1   10. mar 2009 Glemte at skrive, at det var mest for, hvis at der er en der ved nogenlunde hvad det kan være. Om det er nogen man selv kan lave, eller om man er nødt til at trille den på værksted...Det er jo billigst at lave det selv smiley

  • #2   10. mar 2009 sys det lyder som en tomgangsregulator eller map sencor.. nu ved jeg ikke hvilken af de 2 ting din bil har smiley

  • #3   10. mar 2009 nulstilling af gaspjlæld

  • #4   10. mar 2009 Okay, man tak for svarene smiley

  • #5   17. mar 2009
    step motoren til tomgang højst sandsynligt... det var det med vores som havde samem problem.. fik også nulstillet gasspjældet først men kom igen senere på dagen..

    ganske nem at skifte men lidt kostbar. smiley


  • #6   16. jun 2009 undskyld dettte emne er nok meget out of date..

    Men vil afligevel forsøge mig for de symptomer som bliver beskrevet her i minder meget om dem min veninde oplever på hende nu..

    Den vil heller ikke rigtig stå i tomgang. Vælter rundt.
    Kan holdes nogle lunde på konstant 2000 rpm.
    Men giver man gas dykker den ned som om den bliver kvalt....
    Og lader man den stå i tomgang går den ud 99% af gangene
    Pumpen lavet 0.6bar så den er blivet skiftet til en ny.
    Der er kommet 4 nye stifter i. Det har hjulper en smugle.
    Tændkabler, spole, roter, dæksel, varkumslanger, luftfilter er kontroleret og fundet ok. Har også prøvet af tæve på caten for at høre om var færdig men den lyder ok..

    H. Eriksen. Hva var det i skftet siger du??

    og Mette fandt i en løsning og evt hva var den??

    :S Hilsen K...


Kommentér på:
Omdrejninger, underlig opførsel

Annonce