{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Ang for varm / for kold motor ?... {{forumTopicSubject}}

Hej..
Har et problem (tror jeg da) på min astra g 2.0 16v ..
Den bliver ALDRIG varmere end 87/88 grader .. Altså måleren viser lidt under 90 ..
Har fået af vide af folk at det er bedst at den står på 90 for det er den bedste arbejds temperatur for en motor smiley
Men den bliver altid 87/88 - hverken mere eller mindre ! Og holder jeg i tomgang så stiger den kun meget meget lidt (måske 88½ eller 89) og så går blæseren i gang ? smiley

Så mit spørgsmål er - tager den skade af at være mellem 85 og 88 grader når den arbejder bedst ved 90 ?..

Eller kan det være måleren der viser forkert, hvis blæseren går i gang som den skal ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang for varm / for kold motor ?...
  • #1   12. apr 2009 Sker der vel ik noget ved, handler også om hvornår termostaten osv åbner. Du kunne jo overveje at skifte til en der åbner senere, så vil motoren jo blive varmere smiley Og ja måleren kan godt vise lidt fejl.

  • #2   12. apr 2009 Det er nok som det skal være smiley Måleren kan jo dels være lidt upræcis, men om den er 85 grader eller 90 giver ikke en verden til forskel - Den skal bare ikke være kold kold.
    Du kan formegentlig få en termostat som åbner lidt senere, og vil dermed få en højere motortemperatur, men som den er nu skal det være rigeligt fint, ingen grund til at ændre på noget der virker smiley


  • #3   12. apr 2009 Nej vel ?..
    Det var bare en der sagde at det går heller ikke den er for kold smiley Men trykker aldrig til den før den viser 87 - altså der hvor den står når den er kørt varm, og hvis jeg holder i tomgang i en 5 min. eller sårn noget, så går blæseren også i gang .. og ham jeg købte den af siger den aldrig har været oppe og stå på 90 grader, den har altid stået hvor den også står nu, og bilen har altså først lige rundet 100000km, så den kan vel heller ikke være "defekt" den termostat :b


  • #4   12. apr 2009 lyder som det skal være.

  • #5   12. apr 2009 der er som regl flere følere på bilerne og det er jo ikke sikkert at termostaten og føleren måler det samme, og det er jo heller ikke altid føleren sider samme sted som termostaten. og til sidst plejer termostaterne at ligge mellem 87 og 92 grader. alt er som det skal være.

  • #6   12. apr 2009 Kanon smiley
    Blev lige bange et øjeblik smiley er elektriker, så ved ikke alverden om biler smiley Ved hvordan man skifter olie, og tjekker diverse små ting - og da også grundforløbet som mekaniker, men en af mine kammerater som snart er udlært, sagde bare at den heller ikke måtte være for kold :b

    Men mange tak for de seriøse svar smiley


Kommentér på:
Ang for varm / for kold motor ?...

Annonce