{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Til de erfarene VAG-folk!!!! {{forumTopicSubject}}

Snuser lidt rundt på nettet, og nogle gange, så falder man over nogle ting, som er meget billige, men ved ikke om de passer, og/eller det gavner;-)

Jeg har en audi TT 180HK 2WD..

Hvad er motorkoden på denne fætter??
Er S3 dyser størrer, eller er de i samme størrelse??
Jeg kører med t3 flange ik???

Og er der nogen der ved om en 6 gearkasse fra en 225 HK TT kan smides på min, istedet 5.gearkasse.
Kunne ikke se, hvorfor den ikke passer..
Eller skulle man finde en Leon gearkasse med 6 gear. uden 4-hjulstræk, hvis det har noget at sige!!

Håber i gider at tage jer tid til at svare.. Ved måske godt nogle af tingene, men vil gerne have det 100% bekræftet..

NYD VEJRET OG KØR PÆNT!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til de erfarene VAG-folk!!!!
  • #1   19. apr 2009 Motorkoden er muligvis AUQ, men du kan se det hvis du går ud og åbner din motorhjelm og kigger forrest til venstre på blokken. Motorkoden er præget i det stykke jern med et øje i, til at løfte motoren.

    Da S3 er en 225HK kværn er dyserne sandsynligvis større, men er ikke sikker på det.

    Du kan ikke smide en Quattro gearkasse på din FWD, men en 6-trins FWD gearkasse fra fx. Leon som du nævner, burde kunne smides på med noget tilpasning af skiftekulisse, kabeltræk osv.


  • #2   19. apr 2009 Kenneth... TAkker for dine svar....
    HAr lige været ude at kigge, og det er en AJQ....

    Er det et stort arbejde, med tilpasning af skiftekulisse, kabeltræk osv. ??
    Det er ikke mig der skal lave det, men jeg vil gerne være så godt forberedt som muligt;-)


  • #3   19. apr 2009 Og er det et større problem, med en TDI gearkasse???

  • #4   19. apr 2009 Jeg går ud fra, du vil støde på færre problemer, hvis du bruger gearkassen fra en Leon. Det er stort set samme motor.

    Det undrer mig i øvrigt, den ikke har 6 gear, din TT - det troede jeg, de alle havde? (ja det kan jeg så regne ud, de ikke har)


  • #5   19. apr 2009 Der er mange, der sætter en TDI gearkasse i en benzin-Leon, f.eks., så det må også kunne lade sig gøre i en TT.

  • #6   19. apr 2009 Super BAY, kan bare se, at der mange TDI-kasser i forhold til benzin....
    Ved du hvor meget modifikation, der skal til????
    Alle 225HK har 6, men 180HK....



  • #7   19. apr 2009 Ok, jeg har bare prøvet en 180'er, der havde 6 gear. Hmm ... nå, jeg husker måske bare forkert.

    Jeg ved intet om, hvor meget, der skal til - det er også blot en formodning, at det kan lade sig gøre (ud fra, hvad jeg ellers har set rundt omkring).

    Jeg synes faktisk, du skal prøve at spørge lidt videre inde på Vagcars - der er mange eksperter inde, som kan fortælle dig præcist, hvad du kan og ikke kan (og hvordan...)


  • #8   19. apr 2009 Det er også det næste jeg ville;-)
    De har sku styr på det, men nogle gange, bliver de lidt for tekniske, selvom de mener det godt..... Men så får jeg jo bare noget lektier for, for tager ikke deres, eller svarene her inde for givet .-)


  • #9   19. apr 2009 Det er jo rart nok at være lidt forberedt, inden man snakker med en fagmand om det smiley

  • #10   19. apr 2009 Ja nemlig...;-)

  • #11   19. apr 2009 Hvad ville fordelen ved det egentlig være? smiley Nu er jeg ikke lige så meget inde i det smiley

  • #12   19. apr 2009 For at sætten en TDi kasse på, skal du bruge:

    Gearkasse.
    Kobling
    Svinghjul


  • #13   19. apr 2009 Ved hvad... Gearkasse??? Du får jo et gear mere, og det betyder, bedre brændstoføkonomi, mere komfort, da den kører med lavere omdrejninger på landevej/motorvej... ved ikke om det giver mere topfart, men det er jo helle ikke det jeg er ude efter!!!

Kommentér på:
Til de erfarene VAG-folk!!!!

Annonce