807 visninger
|
Oprettet:
Kobling skift på saxo 1,1 {{forumTopicSubject}}
Ja så begyndte koblingen pludselig og fedte utroligt meget og det hjalp ikke at justere på den, så nu vil jeg skifte lortet istedet for.
Jeg har en haynes manual og kigge i og det ser da nemt nok ud, men mit problem kommer til centreringen af koblingen. Det forstår jeg ikke helt hvordan man kringler det uden specielt værktøj.
Til sidst vil jeg lige høre om det er svært at skifte.
Skal lige siges jeg har skiftet f.eks tandrem osv på en vts før, så kan da godt lave lidt selv, men vil vide om det er total håbløst og begynde på det her selv.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Når de gør det spænder du koblingen sammen.
Når du monterer gearkassen skal du være meget ops på at du ikke tvinger gerkasse sammen med motor da hvis du spænder det sammen kan risikere at akslen i gearkassen (altså højgearsakslen) ikke sidder i spænd da du ellers kan sprænge denne, så det ebdske er at du får gearkassen til at gå sammen med motor som for i hose uden tvang, og først derefter spænder gearkassen til... er der noget er du velkommen til at spørge igen...
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 119 Svar: 3.811
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Kan godt være jeg kan se det hele bedre for mig når jeg skiller det fra hinanden.
Tak for hjælpen
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.385
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
Har aldrig monteret en kobling med centrerings-værktøj, og har da skiftet en del efter hånden. Aldrig haft skyggen af problemer. Et simpelt spørgsmål om at være en lille kende kritisk over for sit arbejde.
De centeringsværktøjer - ja, de er altså heller ikke 100% idiotsikrede. Gjorde mig et forsøg med et engang. Den dorn der fanger i krumtappen var åbenlyst ikke lavet 110% nøjagtigt. Så navet sad ikke helt lige.
Hvis jeg da ikke var modstander af sådanne et stykke værktøj - så blev jeg det da i hvert fald
Kobling skift på saxo 1,1