{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.712 visninger | Oprettet:

Skift af oliekøler, VR6 {{forumTopicSubject}}

Hejsa mennesker.. når jeg nu skal ha skiftet en oliekøler, villejeg lige høre om det var noget man kunne gøre selv ?

VW vil ha 4900,- for at skifte den nemlig.. det er incl køleren som koster 700,- + moms.. så det er mange penge.. hans begrundelse var at motoren skulle skylles igennem og gjorde man det ikke så den var 200% ren så ville den stå af igen 14 dage efter.. men er det ikke muligt og skille kølerslanger osv osv selv og gøre det rent, evt blæse luft igennem motoren og få alle resterne ud og så fylde den op og lufte den ud igen ?

Håber der er en der har lidt fif til hvordan det kan gøres..

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af oliekøler, VR6
  • #1   13. jul 2009 vil du lufte en oliekøler ud? :S tror der er blevet misforstået noget her

  • #2   13. jul 2009 det er bare og hive skidtet af... ikke noget med og udlufte.. jeg kan hjælpe dig vis det er

  • #3   13. jul 2009 skift da bare oliekøleren og start motoren op og og lad den stå til den driftvarm og så skift olie og filter.. Havde jeg gjort

  • #4   13. jul 2009 Problemet er at den har smidt alt den gamle olie i vandet.. dvs der ligger 1½ liter olie i kølevandet på motoren.. så det kunne jo være meget lækkert lige og få den gjort ren.. grunden til olien i vandet er IKKE en toppakning.. VW har fortalt det ikke er den og det ville han skrive under på men tilgengæld var oliekøleren utæt.. og nej det er ikke en oliekøler der ligner en alm oliekøler.. det er en vandkølet oliekøler..

  • #5   13. jul 2009 vis jeg var dig ville jeg skifte oliekøleren og derefter hælde alm vand på bilen og lade motoren stå i tomgang til de var varm og skifte kølervæske igen og gøre det et par gange.. og selvf skifte olien og filteret

  • #6   13. jul 2009 Det er en gammel bil - jeg kan ikke se problemet... de siger det fordi de skal tjene penge.


    Sig de skal skifte køleren, kølevandet og olien... Skal de noget, så skylder de kølesystemet igennem med en gang almindelig gang rengøringsmiddel med vand i... almindelig base-baseret rengøringsmiddel opløser fedt og olie.... Dvs så er du på den sikre side, så der ikke er olie i kølesystemet..



    Men spørger du enhver anden weekend-mekaniker, så ville han sige det er hul i hovedet og spild af penge og tid... og så ville han dræne kølevandet og olien af - og skifte skidtet med friskt.. og så er den skid slået.


    Overvej at det ikke er en bil til 200.000kr du har smiley


Kommentér på:
Skift af oliekøler, VR6

Annonce