{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ESP !!!
  • #1   17. jul 2009 F.eks. hvis det er glat, og bilen begynder at glide sidelæns, så retter den bilen selv op så den køre lige ud..

  • #2   17. jul 2009 ja så det faktisk umuligt at lave en håndbrems vending i en med esp i.

  • #3   17. jul 2009 ESP stabilisere bilen ved en evt. udskridning, ved at bremse på de rigtige hjul og med den nødvendige kraft. Det har reddet mig et par gange efterhånden.
    Og antispin er noget andet ja.


  • Dennis J
    Dennis J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 29
    #4   17. jul 2009 Okay. Så det er kun traction control der forhindre en i at lave hjulspin.?

  • #5   17. jul 2009 men det den gør er at den finder selv ud af hvad for et hjul den skal ligger bremse trykket på for at rette bilen op bedst muligt... men der for er det jo stadig ikke umuligt at kører galt

  • #6   17. jul 2009 ESP er jo en sikkerhed.. Men altså, hvis man har styr på bilen, er det sjovere at køre uden smiley
    I sidste ende er ESP skide smart..


  • #7   17. jul 2009 esp lukker også for gasspjældet ved spind

  • #8   17. jul 2009 Antispin er noget andet, ja. Men antispin er også en del af ESP i visse biler (bl.a. en Audi som vores). De to "systemer" arbejder sammen. Sagt på en anden måde: Man kan godt få biler der kun har antispin og ikke ESP, men man kan ikke få biler der kun har ESP og ikke antispin.

  • #9   17. jul 2009 Sonny G: Præcis, bl.a. det jeg også siger. ESP kan virke forskelligt alt efter bilmærke - i vores lukker den både af for brændstoffet OG bremser på de hjul hvor det nu er nødvendigt. Jeg mener faktisk også den gør nogle flere ting jeg ikke lige kan huske her.

  • #10   17. jul 2009 ESP (Elektronisk Stabiliserings Program) er en god oversættelse.

    Det er en overbygning på din ABS. ABS'en sørger for dine hjul ikke blokkere under nedbremsning.
    Lad os antage du har den ene hjulsæt i rabatten og det andet hjulsæt på vejen. ABS'en vil arbejde på højtryk - bare uden nytte. Hjulet i rabatten vil blokkere øjeblikkeligt hvorimod hjulet på asfalten vil have meget større greb og bremse evne. Resultat = Bilen snurre rundt

    ESP'en vil opfatte dette - og vil ikke bremse hjulet på vejen meget meget lidt så begge sider af bilen bremser lige meget = Bilen kører lige ud


Kommentér på:
ESP !!!

Annonce