{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

BMW M50 B20 motor i 320 Touring ? {{forumTopicSubject}}

Hey...

Er ved at hjælpe en kammerat med at smide en M50 2,0 motor i hans 320 Touring, men vi kan ikk rigtig få det ene ophæng til at passe ... Og hvad vi kan se kommer udstødningen heller ikk til at passe helt ... smiley

Nogen der ved præcist hva vi ska bruge af dele og gøre ??

På forhånd tak.

Mvh Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW M50 B20 motor i 320 Touring ?
  • #1   22. jul 2009 Hej.

    I skal bruge E36 ophæng (altså dem der er skruet på motoren). E30 gummiophæng i pass. siden og E28 gummiophæng i førersiden.

    Udstødningen kommer ikke til at passe nej, der skal i lave nye forrør. For at det kan lade sig gøre skal den forreste udst. manifold (den længst mod fronten af bilen) være fra en BMW E36 så vidt jeg husker, for at i har en chance for at få forrøret forbi forbroen.


  • #2   22. jul 2009 Okay... Det hjalp jo lidt på det ... smiley Vi har nemlig E28 i begge sider... Men du får mange tak for hjælpen...

  • #3   22. jul 2009 Gummiophæng kan fint være std e30 i pass siden

    Det er bare vigtigt at i bruger e36 ophæng til blokken, ellers kommer den ikke til at sidde rigtigt. smiley



  • #4   22. jul 2009 Mht udstødning så har KOED en god bananmanifold der passer godt ned i en E30 med M50 motor.
    Men jeg har nå også brugt E28 motorophæng i begge sider og det fungerer fint.


  • #5   22. jul 2009 Det KAN være i skal bore et ekstra hul i forbroen i en af siderne, for at kunne rykke motorophænget et hak længere ud. smiley (der er ekstra hul, der skal bare bores et hul nede fra så man kan komme til at sætte møtrik på og spænde

  • #6   22. jul 2009 Bjørn > Okay smiley Jeg har nu heller ikke sagt at e28 ophæng ikke duer i begge sider, jeg siger bare at jeg plejer at bruge e28 i førersiden (grundet højden) og e30 i pass.siden

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #7   22. jul 2009 Hey der.
    Det er min bil det er ved at gå ud over, og det giver os grå hår.
    Hvad med udst? Skal der tilpasses fra E34 som motor kommer fra, og sættes sammen med E30 ned til kat? og så derefter 325i udst eller hva har i gjort? Køler? den fra E34 passer ikke i bredden, hvilken skal så bruges??

    Hilsen Morten.


  • #8   22. jul 2009 ikke nødvendigvis e34, .. du skal tilpasse uanset hvor det kommer fra..

  • #9   22. jul 2009 kan du ikke bare bruge en alm e30 køler, med exp. beholder i siden af køler .. .fra 88-91 modellerne..

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #10   22. jul 2009 Jamen jeg ved ikke hvilken køler jeg skal bruge, det er jo derfor jeg spørger herinde c",)
    Udst fra E34 var nu kun fordi den kommer fra en Touring motoren og jeg har komplet udst fra den. Katten er det bedst og bruge E30 eller 34 ?? har nemlig begge.
    Det er noget hø og kaste sig ud i ggg


  • #11   22. jul 2009 den fra e30 passer jo bedst under bilen, .. så vidt jeg husker er e34 noget større

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #12   22. jul 2009 Hvem ligger mon så inde med et manifold til E36?
    Helst i nærheden af Skive/midtjylland......


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #13   22. jul 2009 Er der forresten forskel på manifold om det er med eller uden vanos??



  • #14   22. jul 2009 nej

  • #15   26. okt 2009 Undskyld jeg lige bruger denne tråd til mit spørgsmål, men jeg kan se at der er nogle folk her som ved en del om bmw smiley
    Mit spørgsmål er om man kan smide en e30 325i motor i en e34 525i, hvis man ikke kan uden at ændre på noget, hvad skal så ændres eller købes før man kan få mptpren til at side i e34´eren?
    På forhånd tak smiley


  • #16   26. okt 2009 Jeg er ikke sikker på det kan være et problem på en M20B25, men du skal tjekke på motorblokken fra E30eren, om den har huller med gevind længere fremme mod remskiver osv på blokken, om du kan flytte ophæng derover... Hvis der kun er de 4 huller på hver side af blokken til motorophæng, du'r E30 motoren ikke..

Kommentér på:
BMW M50 B20 motor i 320 Touring ?

Annonce