{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.399 visninger | Oprettet:

Svigermors bil - hvad har de lavet? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Mine svigerforældre har haft deres Chevrolet Nubira nede hos mekaniker for at få lavet stort service, skiftet bremser og tandrem.

Den har kørt ca. 55.000 km og 3 år gammel.

De får den tilbage - hvor de i første omgang kører rundt. Dog bemærker de tomgangen er ujævn og lyder underlig.
Det viser sig at være en fjeder der holder tandremmen fast som var flækket?
Dette bliver skiftet uden problemer.

Her opstår problemet så:
Da de kører hjem fra mekanikeren, begynder den "hoppe" meget i karosseriet over 80 km/t.

Det ender med at der er 3 mekanikere der kigger på den og det viser sig at ALLE 4 støddæmpere er gået? Den er HELT stiv - den reagerer IKKE når man står og presser ned på siden af bilen - eller for den sagsskyld, hvis nogen sætter sig bagi.

Hvordan kan det lade sig gøre?
Eller er det "normalt" at en bil på 3 år med 55.000 km på tælleren - får stive støddæmpere ved et servicebesøg?

Mekaniker vil ikke gøre noget ved det og henviser til Chevrolet - som burde lave det på garantien. Den er dog for 11 dage siden udløbet.

Jeg vil blot høre om I har nogle ideer til hvad der er sket her? 4 støddæmpere på een gang?

:-S

Tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svigermors bil - hvad har de lavet?
  • #1   25. aug 2009 bilen er forholdsvis billig, dog er det ikke noget jeg har set eller hørt om før, men tror ikke det er noget mekanikerne har gjort smiley

  • #2   25. aug 2009 4 støddæmper ryger ikke på en gang! De har rodet med noget som de ikke skulle. Ved ikke hvordan en nubira er bygget om, men noget hat de pillet i.

  • #3   25. aug 2009 Selv en Daewoo er ikke så ringe... Der stikker noget under...

  • #4   25. aug 2009 hvis den har fået lavet service i et bestemt autoiceret værksted kan det være de vil lave den på garantien hvis de er gode kunder...
    men er det ikke fordi de ikke har været opmærksomme på fejlen inden indtil de fik bilen tilbage og var meget opmærksomt på det.. kan ikke se havd mekanikeren skal kunne gøre for at ødelægge 4 stødæmpere..


  • #6   25. aug 2009 jeg har næsten lige haft en chervrolet nubira, med 4 hårde dæmpere bilen var 2´½ år gammel, kørt 25.000 km, og de var knald hårde..

    den blev dækket af chevrolet, og det er set før for de modeller der køre meget lidt, men det med tandrem lyder underligt, da der ikke er nogen fjeder nogen steder...


  • #7   25. aug 2009 faktisk her i uge 28 skrev jeg den ind

  • #8   25. aug 2009 mikkel hvis du fra østjylland, kan du sende en pb... så kan jeg lige guide dig forbi mit job, hvor i kan forhøre om de kan lave en kullance når den er over garanti

  • #9   25. aug 2009 Hej folkens !

    Tak for svar !
    Jeg vil lige nævne det for hende - men problemet er bare hvem har ret osv.

    Det kan ikke tænkes det er kommet, fordi en lærling måske har fræset for hurtigt hen over kantstenen? (Synes næsten det lyder umuligt).

    B4NDIT - tak for det - det vil jeg lige nævne for hende - dog skal hun lige ud til Chevrolet først og høre om de vil lave det.
    Ellers vil jeg meget gerne vende tilbage til dig. Er det ikke i Randers du er fra?


  • #10   25. aug 2009 Vi har chevrolet forhandling i randers.. hvis det er..

  • #11   25. aug 2009 Mikkel > nej det kommer fordi støddæmpere ikke bliver brugt, .. de blir sten hårde ,... og hvis den så samtidig har været løftet op... så har de nok sat sig fast.

  • #12   1. sep 2009 dette er et kendt problem på disse modeller.vi har skiftet en del på garantien.
    hvis servicebog er korrekt udfyldt og alt er passet kan man søge om kulance hos importøren.........det er ikke helt utænkeligt at de vil tage den.


  • Palle C
    Palle C Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #13   11. sep 2010 Hej, Har en Chevrolet Nubira St. car 1,8, fra 2005. Har haft mange problemer med den, lige fra start. Efter ca. 4 mdr. måtte, alle skiver og klodser udskiftet. Lavet mange" sjove" ting, næsten alt elektrisk inde i bilen, har været lavet. Bla. kontakter til airbags, lavet flere gange. Alle service overholdt. Et 1/2 år, før garanti udløb, blev servostyringspumpe udskiftet. Lampesonde og andre ting. Nu har bilen kørt ca. 160000km. Har lige fået udskiftet slavecylinder + kobling. Har nu problemer med, at den ikke vil slippe omdregninger. Først sprøjtede man noget ind i indsugning og hvis det ikke hjalp, så skulle stepmotor udskiftes sagde de. Fik så udskiftet den, men blev faktisk værre. Er der nogen, som kan sige, hvad det ellers kan være.

  • #14   30. nov 2011 Har samme problem med Hårde støddæmpere. Det skete da jeg havde haft den løftet op, dagen før den skulle til syn! Nogen der ved hvor man evt. kan købe uoriginale dæmpere?

Kommentér på:
Svigermors bil - hvad har de lavet?

Annonce