{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.978 visninger | Oprettet:

jacques b
jacques b
Tilmeldt:
4. mar 2007
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48

Udskiftning af hardyskive E36 325i???? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en BMW E36 325i sedan fra 91.

Er der en der lige gider forklare hvad jeg skal løsne for at skifte hardyskiven? jeg mener, man nå da skulle løsne et eller andet for at kunne trække kardan og gearkasse lidt fra hinanden og skifte skiven? Er det besværligt og skal jeg bruge noget specialværktøj?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af hardyskive E36 325i????
  • #1   7. sep 2009 Altså der sidder vidst 8 bolte der som skal løsnes... De sidder forskudt for hinanden, og du kan bedst se det når du får bilen på lift...

    Det kræver lidt snilde, og ville nok få en kammerat til at hjælpe. Jeg brugte en fastnøgle på den ene side og luft på den anden side.

    Så det er nok også bedst at du lader bilen stå i frigear, uden hånbremsen trukket og så løfter du bagenden op, så kan du nemlig dreje hele drivlinen når du skal rundt og have løsnet alle bolte...


  • #2   7. sep 2009 Der sidder 6 bolte/møtrikker som du skal løsne.. kræver ikke noget specialværktøj! Kun lidt knofedt!

    Du kan skubbe karden'en lidt tilbage.. Det er ret nemt gjort.


  • jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48
    #3   7. sep 2009 Ok... Men kan man bare hive den gamle Hskive og centerings bøsning ud? Er det ikke nødvendigt at løsne bagtøjet eller noget andet for at trække kardan lidt tilbage så man kan komme til?

    Mvh.


Kommentér på:
Udskiftning af hardyskive E36 325i????

Annonce