{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Olie på audi??? {{forumTopicSubject}}

Hey hey.

Jeg har skiftet olie/filter på min Audi B5 TDI 110hk
Smed 5-30w olie på den, da jeg fk af vide den skulle have det..
Samtidlig gav jeg den en Bell-Add kur i tanken.

Efter jeg har gjort dette syntes jeg den går noget hårdere i motorgangen :S Ligesom man kan hører motoren tydligere og mere "banken" derudefra.

Er der en logisk forklaring på dette??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie på audi???
  • #1   1. okt 2009 Nu skriver du B5? den syntes jeg ikke jeg har hørt om før! Og hvad angår olie så skriver du 5w-30 men ikke hvad for et mærke du har valgt! Men har du brugt Castrol SLX long life 3 eller castrol edge olie så skulle olien ikke være problemet! Måske du syntes den larmer mere fordi du selv har gjordt det og så er mere opmærksom på hvordan motoren gør og siger!

  • #2   1. okt 2009 Ja Audi a4 B5 96' Tdi 110hk.
    Skal det være Castrol da??
    Har givet den samme mærke olie som min bmw og golf gti fik så tror ikke det er mærket på olien der skulle gøre det. men det er Midland 5-30w longlife olie.

    Syntes bare ikke den sagde sådan før. Det bell-add kan ikke have indflydelse på det??


  • #3   1. okt 2009 Nej det bin larden (bell-add) gør det ikke det renser kun! Hvis du har brugt den til dielsel så er det ikke det der er problemet! Jeg tror det måske kunne være noget du bilder dig ind for jeg har det nogle lunde på samme måde om det er et olie skift eller et bremse service man har lavet på egen bil så syntes jeg altid at det siger forkert eller gør forkert bag efter!

  • #4   1. okt 2009 hehe. kan godt være. smiley skulle bare være sikker på det var den rigtige olie =) for man er jo øm når det gælder bilen smiley men thanks

  • #5   1. okt 2009 er der forskel på om den er kold eller varm? med banke lyde

  • #6   1. okt 2009 Altså den larmer selvfølgelig lidt mere når den er kold, da det jo er en diesel, og de forbrænder jo bedst når de er driftvarme, så den larmer mere ved kold kørsel. MEN syntes som sagt det er mere end før

  • #7   1. okt 2009 Ja helt enig at man er øh når det glæder bilen!

Kommentér på:
Olie på audi???

Annonce