{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

6 trins gearkasse i 206 gti, god idé? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Som nogen måske har set, er der en 306gti gearkasse til salg her inde. Gearkassen er lavet om, så den passer 100% på en 206 gtier står der, så det må man gå ud fra. Men er det en god idé med det 6. gear, eller er det kun til besvær? smiley Syntes egentligt at den i 5. gear går ret højt i omdrejninger på motorvejen, så et 6. kunne måske være rart nok.

Hvordan med de laveste gear, hvis man kommer et 6. gear på, sætter man det så bare i forlængelse af 5. eller rykker man hele gearingen en gang, så der er hurtigere optræk i 1. 2. og 3. måske, eller hvordan? smiley Man skal vel til gengæld skifte gear en gang mere, så det går der også tid med :b

Lige nogen tanker om det, håber nogen har nogle input til om jeg er forkert på den osv smiley

Olav


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6 trins gearkasse i 206 gti, god idé?
  • #1   19. okt 2009 Skal lige siges, at jeg står og skal have ny/brugt gearkasse i alligevel inden super længe, og har snakket med huggere som vil have ca. 5k + moms for en brugt, så den her på BG er måske et godt bud smiley

  • #2   19. okt 2009 hmm er ikk helt sikkert på den passer lige på da det er 2 forskellige motortyper en 206 er EW10 og 306 er XU hmm kan godt være den gør men er sku ikk sikker

  • #3   19. okt 2009 Kan være at 1. gear bare er lavere og at dit 5. så bare kommer til at hedde 6. istedet.. Det kan osse være blandet.. gearingen i dem er jo slet ikk at sammenligne.. du skal osse være sikker på at ophængene passer, medmindre du kan få det til at passe =)

  • #4   19. okt 2009 Der står at den skulle være ombygget og passe direkte på smiley
    Men syntes i at det er værd at smide sig ud i? eller skal jeg lede videre til jeg finder en fra en 206 gtier (:


  • #5   19. okt 2009 Mick: den passer. for det er mig der har lavet den i sin tid. og jeg havde den på min 206 RC.

    Kim B: den kommer til og gå noget længer på literen når du køre motorvej da den ca falder 800-1000 omdrejninger i 6 gear.. hvis jeg husker rigtig.

    Daniel D: den passer lige i bilen med ophæng og gearskift.


  • #6   19. okt 2009 Er der ikke et problem med vendediameteren? Kan huske at en 306GTI ikke kan lave fuld rat udsving til den ene side pga hjulet så vil ramme gearkassen, det var meget omtalt af de forskellige testkører da 306 gti kom frem...... vil dette ikke blive et problem på en 206?

  • #7   19. okt 2009 jeg havde ingen på problemer med mine 7x18"

  • #8   19. okt 2009 ok, men på en 306 gti er styrtøjet opsat så der mangler vandring til den ene side. Man vil ikke opdage det ved at hjulene skraver på eller lign da styrtøjet er begrænset. Men man vil ligge mærke til det hvis man f.eks skal dreje ind på p-pladser osv.

  • #9   19. okt 2009 Jeg kan ikke huske om slutgearingen er højere, men gearene ligger tættere i 6-trins gearkassen.
    Jeg havde 306 GTI 2,4 og der kunne jeg sagtens ligge og køre normalt, hvor jeg sprang gear over.

    På 306 GTI stikker gearkassen ud i inderskærmen, så med brede hjul kan du ikke dreje særligt skarpt til højre.
    Måske skal der skæres i din bil, for at få gearkassen til at passe fysisk?

    Om gearkassen passer på din motor, har jeg ingen ide om.

    Jeg ved ikke om det er normalt på andre PSA gearkasser, men synchromessen i 2. gear bliver nemt slidt, så hurtige gearskift til 2. gear knaser og larmer.

    Edit: Havde ikke set de sidste indlæg, da jeg skrev :o)


  • #10   19. okt 2009 Okay smiley Tror jeg holder mig fra den så smiley

Kommentér på:
6 trins gearkasse i 206 gti, god idé?

Annonce