{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Frostvejr og vakuum i tanken? {{forumTopicSubject}}

Havde en lidt sær op levelse igår. Jeg kørte i kø i de 5-6 km jeg har hjem fra arbejde, og pludselig beyndte tankmåleren at stige helt op til over max-mærket. Fattede det ikke helt, for der var kun fyldt kvart tank på den. Pludselig gav det et underligt smæld under bilen, og nålen faldt helt i bund, som hvis tankmåleren var taget fra. Da jeg kom hjem kunne jeg så se at tanken var krøllet sammen som en rosin, og jeg kunne jo så godt regne ud at der har været et enormt undertryk i tanken. Jeg skruede tankdækslet af, og man kunne høre at den stod og trak luft til sig.
Jeg har det som om at det er noget med tankdækslet, for normalt kan man skrue det over gevind så man kan høre at det "låser", men det kan man ikke mere.
Er der en mekanisme i tankdækslet der reducere undertryk, eller er det overløbet fra tanken der er frosset?
Nogle idéer?

En helt anden ting - hvordan retter man en plastiktank ud? Overtryk med trykluft?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frostvejr og vakuum i tanken?
  • #1   19. dec 2009 Ja, der kan godt sidde en ventil i dit tankdæksel. Jeg har også oplevet det engang, jeg borede bare et hul i dækslet og så gjorden den det ikke igen smiley Det var ikke optimalt selvfølgelig, men dækslet sad under en klap, så der ku ikk komme vand ned, og den var sgu aldrig tanket helt op, så skvulpe over gjorde det heller ikke smiley Hehe..

  • #2   19. dec 2009 Hvis den er krøllet meget sammen tror jeg ikke den kan tåle at blive rettet ud igen så jeg ville nok undersøge prisen på en ny hvis det var mig..

  • #3   19. dec 2009 Jeg vaskede bilen igår aftes, efter jeg havde monteret vinterhjul og skruet undervognen op, så der er god chance for at der sidder frost et sted. Desuden er klappen til dækslet også røget af smiley

    Jens K A > Den rettede sig selv en del ud, men der er stadig et par buler hist og her.


  • #4   19. dec 2009 det kommer jo an på hvad bil du har, osv. men normalt sidder der en ventil (akf ventil) som sørger for den kan "trække vejret"

    eller en ventil i tankdækslet.


  • #5   19. dec 2009 Golf 2

  • #6   19. dec 2009 Tror du ikke at vægten fra benzinen kan rette de buler ud hvis du fylder den helt op... Køb evt. et nyt tankdæksel til den, det er ikke det dyreste at købe nyt til

  • #7   19. dec 2009 Jens K A > Jooo men det er bare lidt røvtur at fylde fuld tank hvis den så ikke gøre det. Hvis jeg skal skifte tanken, hvis jeg hellere skifte en kvart fuld, end en helt fuld smiley
    Og ja jeg køber bare et nyt dæksel, men tror sgu bare det er frosset til, HVIS altså der er den mekanisme i det.
    Men hvad med overløbet? Det den ikke være overløbsslangen der er frosset til?


  • #8   19. dec 2009 Ja det er selvfølgelig rigtigt, en fuld tank er ikke det sjoveste at rode rundt med.

  • #9   19. dec 2009 Der kan vel være fugt i den der mekanisme der kammer over i dækslet? Tag da dækslet med ind nogle timer og se om det ikke hjælper....Det er nok billigere end både en ny tank nyt dæksel og timerne med af og på montering

Kommentér på:
Frostvejr og vakuum i tanken?

Annonce