688 visninger
|
Oprettet:
tændkablel slår gnister {{forumTopicSubject}}
Da jeg idag kiggede i mit motorrum, så jeg med længere mellemrum små gnister ved samlingen af det ene tændrør og tændrørskabel. Er dette noget der kan hænge sammen med at motoren nogle gange hugger i det, når den får fuldgas mellem 1000 og 2000 rpm??
kan man evt. købe et enkelt tændrørskabel hos thansen og nøjes med at skifte det ene kabel der er tale om? http://www.thansen.dk/product.asp?c=3300477118&n=778442785&pn=778444589
Eller skal jeg købe et helt sæt? bilen er en mazdmazda 626 2,0 kab. fra 90. det er ved cylinderen nærmest strømfordeleren der slår ginster.
aug 2003
Følger: 21 Følgere: 49 Biler: 44 Emner: 168 Svar: 2.361
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 497
Og det kan godt betale sig at købe originalt istedet for kinadele når det drejer sig om tændingssystemet.
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 243
Er det svært at skifte? Sidder det fast eller er det bare at trække af og sætte det nye på?
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 236 Svar: 759
Du skal kune hive EN af ad gangen og putte den anden på nøgagtigt det samme sted som du hev den af...
Ellers går den ikke rigtigt i tomgang.
Så et kabel af gangen.
Hvis du sjusker i det, kan den går at lort og så skal du kende tændingsrækkefølgen for at kunne lave det godt igen.
Det er ikke noget bøvl, men træls at stå med, og man ikke kender til det.
apr 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 236 Svar: 759
Sådan gør du med alle 4.
Jeg havde også det problem, og når man giver den fuld gas så går den nemlig lige præcis dårligt mellem de 1000 og 2000 rpm.
Når du får lavet det, så er det problem fixet.
Bare husk at tag en af gangen.
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 36 Svar: 535
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 243
Må siges at være et billigt fiks
tændkablel slår gnister