{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.172 visninger | Oprettet:

Steffen M
Steffen M
Tilmeldt:
23. jan 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 28

Seat Altea TDI motorproblemer? {{forumTopicSubject}}

Hey.. jeg kom kørerne i min Seat Altea på motorvejen i forgårs.. Kørte ca. 140 - 150, og pludseligt mister den motoren kræft. Skifter end i 5. for at se om det hjælper, hvilket det ikke gør. Derefter sætter jeg den i frigear og trykker på speederen for at se om den kan tage omdrejninger. DEt kan den godt, men kun 2500.. Herefter triller jeg op af en afkørsel hvor jeg slukker bilen helt, da jeg troede det måske var boardcomputeren der satte noget begrænsning på. Bagefter tænder jeg den, og den lyder helt fint. Jeg når at kører 100 m hvorefter den giver mig en alarm i displayet med "Engine failure, Oil pressure Low" hvorefter jeg sætter den i frigear og trille 100 m ned til en shell. Da jeg stopper dernede er der en stor røgsky fra udstødningen, der lugter mistænktsom. Motoren er nu slukket og jeg går ud og tjekker oliestanden. DER er bare intet olie på. Jeg køber noget 5w-30 på shell og kan smide 3 l på. Herefter tænder jeg den for at tjekke om den lyder mærkeligt osv. Det gør den faktisk ikke, men igen kommer der meget røg ud så jeg slukker den igen. Der har den stået i tomgang i 1 min ca, uden alarm i displayet. Det mærkelige er bare at nu har den brugt ca. 2 l motorolie igen, men den smider det ikke på jorden, så tror måske det kommer ind i udstødningen på en måde.. Nogen der har nogen anelse om hvad der kan være sket? Den havde ingen mislyde ved tomgang, det var kun pga. røgen at jeg ikke ville kører videre i den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Altea TDI motorproblemer?
  • #1   25. jan 2010 Få en tester på den

  • #2   25. jan 2010 glem seat.... og få dig en japaner

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 28
    #3   25. jan 2010 Den står hos mekkeren nu, men han kan først kigge på den på onsdag.. Så kunne bare godt bruge en ide om hvad der kan være galt.. Tænker umiddelbart at det nok er et stempel der er gået, og olien derfor bliver skudt ud igennem dens udstødningsventil... Eller måske et olierør eller lign til turboen..


  • #4   25. jan 2010 Det er sikkert din Turbo der er død..

    Det er der mange der har prøvet, osse mig selv på en TDI

    Karsten


  • #5   25. jan 2010 Jeg tror desværre også det er turboen som Karsten K også skriver.

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 28
    #6   25. jan 2010 Kan bare ikke forstå sammenhængen med at den bruger 2-3 l motorolie når den står i tomgang? Og den smider det ikke ud af motoren, det bliver i motorsystemet på en eller anden måde..


  • #7   25. jan 2010 Er sku nok mere sandsynligt det er din turbo der gået..

  • #8   25. jan 2010 Jeg gætter på din turbo, min kammerats seat har brugt 3 af dem på 3 år .

  • #9   25. jan 2010 Turbo.. sker ved en del af de Altea maskiner desværre, hvis ikke turbo de døjer med så er det gearkassen..

  • #10   25. jan 2010 Turboen er stået af.. Jeg håber ikke du har kørt længere end den gik af.. For så kører du netop uden olie og så kan stemplerne sætte sig smiley logik for burhøns:)

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 28
    #11   25. jan 2010 trillede den heldigvis af motorvejen og ned på den tank der.. Så den har maks rullet 3-400 m.. Nogen der ved hvad det koster at skifte turboen på sådan en fætter?

  • #12   25. jan 2010 Hvis den begynder og give alarm, så er det fordi din motor mister olietrykket, også tvivler jeg meget på du nøjes med og skifte turboen.. Det er rigtig æv og jeg skal nok krydse fingre for du slipper billigt smiley

    Jeg har selv prøvet det i min G3 TDI, jeg kørte med trailer, og helt tilfældigt da jeg kiggede i bakspejlet så var der lige en sort sky der kom op imellem trailer og bil.. Det undre jeg mig over, men tænlte fuck det er turboen der er gået.. Jeg koblede ud og gassede op, motoren tog straks omdrejninger men slap dem ikke igen.. så jeg måtte kvæle den igen ved at koble til. Jeg var helt sikkert på det var turboen, og ganske rigtigt.. Den var total slidt op efter 260.000 km hvoraf jeg havde kørt de 80 med chip og 1.4 bar i tryk.. Heldigvis var der stadig olie på bilen, og jeg fik leveret noget mere og kunne trille meget forsigtigt hjem..

    Ny Turbo, så kørte den igen..

    Karsten


  • #13   25. jan 2010 Ville nu stadig være eftertænksom hvis du har fået fejlen low oil pressure, men igen kan skyldes den turbo er skudt af.. Men hvor liter olie kan der være på sådan et svin ialt?

  • #14   25. jan 2010 Sikkert din turbo der har ædt olien. Men den har jo også kørt med for lavt olie tryk.

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 28
    #15   25. jan 2010 Der kan være 4,3 l olie på, og jeg kunne fylde ca. 2½ l på, så den har ikke været tørlagt.. Men den brugte så de ca. 2½ l motorolie ved at stå i tomgang 1 min, hvilket jeg synes er ret vildt! Det er en 2.0 TDI og den rundede 140.000km samme dag.. Synes bare det er mærkeligt at dne ikke opførte sig mærkeligt da den stod i tomgang bagefter jeg havde fyldt olie på. Men jeg må bare vente og se..


  • #16   25. jan 2010 Har næsten lige skiftet turbo på sådan en. Den fik intercooler også for den var fyldt med små metalstumper. Så sku den ha renset rør og nye kat der resten af møllen var røget af og ind i kat. Den havde også taget skade så det blev dyrt. Så husk at sige at de skal tjekke om der sidder rester i indsugning. For hvis der gør det sætter den ny sig også.

  • #17   25. jan 2010 Jeg krummer tæer, når jeg hører om de problemer.
    Har selv en 2.0 TDI DSG.


  • #18   25. jan 2010 De er desværre ikke sjældne de problemer Mikkel.
    Min kammerats 2,0 tdiér rykkede også lige Turbo og topstykke samtidig.
    35.000kr ville Seat have for at lave det.
    Men han er sluppet med at betale 12.000 i alt ved at bruge en anden mekaniker.


  • Katrine P
    Katrine P Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   26. jan 2010 Hm, lyder som jeg har lidt samme problem.
    Da bundpladen kom af min altea 1,9 raslede der en fjeder i 30 dele ud, og der var et hul i gearkassen...
    Suk, jeg ved ikke om der skal en ny gearkasse til...?!
    rgeligt, når man har været så glad seaten indtil nu...


  • #20   26. jan 2010 1,9éren er der slet ikke lige så mange problemer med katrine, men Lyder sgu surt med gearkassen;o/


Kommentér på:
Seat Altea TDI motorproblemer?

Annonce