{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Carina E bliver for varm {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Igår da jeg kørte hjem var jeg så uheldig at min motor begyndte at blive FOR varm.

Har så her til morgen prøvet at hælde noget mere kølevæske på og derudover hælde noget mere olie på den.

Men når jeg starter den, og lader den stå i tomgang for at komme op i normal temp kommer jeg til at se, at køleren ved kølelegmet ikke begynder at dreje rundt?

Lader den derfor stå lidt længere tid, og giver lidt gas, og ser så, at det ryger lidt op af kølelegmet.. så jeg stoppede den igen, dog steg temperatur måleren ikke yderligere hvad jeg lige kunne se. kan et kølelegme stå af? eller hvornår skal køleren starte?

Jeg har prøvet at søge lidt på google, og der kan jeg læse mig frem til, at hvis ventilatoren inde i bilen ikke virker, så kan det være noget med køleren af gøre? dog virkede varme anlæget godt inde i karbinen?

Er der mere jeg kan prøve? eller skal den på værksted?

Håber der er en som kan hjælpe.

PFT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carina E bliver for varm
  • #1   30. jan 2010 Den blæser som sidder ude på køleren i motorrummet skal gerne tænde ved omkring 90 gradet. (vandtemperaturen i slangerne)

    Hvis din varmemåler inde i speedometeret ikke stiger, men der kommer masser af varm luft ud af kabineblæseren, så er mit bud at der er en ledning, eller en kontakt omkring den sensor som ikke virker, og derfor hverken aktiverer blæseren eller måleren.

    Du kan eventuelt "luse" blæseren ude på køleren, så den kører konstant, indtil du kan lkopmme på et eventuelt værksted mandag (det vil gøre så blæseren kører konstant)


  • #2   30. jan 2010 Der skal et komma immelem sensor & som:

    "så er mit bud at der er en ledning, eller en kontakt omkring den sensor ,som ikke virker, "


  • #3   30. jan 2010 Varmemåleren igår aftes steg næsten op i det røde, var heldigvis så tæt på hjem, at jeg kunne stoppe bilen og bare rulle på koblingen.

    Varmemåleren stiger nu til ca Midt, og det er der den plejer at være. dog begyndte det jo at ryge lidt fra kølelegmet så derfor stoppede jeg den.

    Kan du forklare hvordan man "luser" blæseren? for det har jeg aldrig hørt om før.. har prøvet google, synes dog ikke jge kunne finde noget..


  • #4   30. jan 2010 mener at den skal starte blæseren hvis du piller ledningen af temp. sensoren. prø dem alle der sidder vist nok 3 på den der

  • #5   30. jan 2010 Du "kortslutter" blæseren, så du laver konstant strøm til den

  • #6   30. jan 2010 Har lige været ude i motorrummet igen.. og kan se, at alt det kølevæske jeg lige at hælt på er helt væk? Kan ikke iumiddelbart se neden under bilen at den er våd..

  • #7   30. jan 2010 hehe, sprunget slage/toppakning/frostprop ?

  • #8   30. jan 2010 hvis der ikke er noget under bilen nogen steder er, det enten din toppakning der er defekt, eller fordi det simpelthen er kogt af. lagde du mærke til om der kom hvid røg ud af udstødningen da den blev varm

  • #9   30. jan 2010 frostprop og slange er udelukket hvis der ikke er noget under bilen.

  • #10   30. jan 2010 Efter hvad jeg mener var det hvid klar røg som kom ud af udstødningen.

    Kan ikke forstå at det er kogt væk, da det stadig var der, da jeg havde stoppet bilen, så var det kun ca ½cm fra hvor jeg havde fyldt op til inden jeg startede den.


    Har ingen anelse om hvor toppakningen er, så det ved jeg ikke umiddelbart.


  • #11   30. jan 2010 hvis det er kogende når du stopper kan den godt stå og dampe noget mere af efter du har stoppet den. prøv at fylde efter og se hvor meget der mangler. vandet trækker sig også sammen når det bliver koldt

  • #12   30. jan 2010 Efter hvad jeg kan se, er der kun det tilbage, som der var inden jeg fyldte det nye på her i morges.

    Dvs det som ligger til venstre for hullet hvor den suger fra.

    Hvis jeg fylder mere på nu, så kan man vel ikke komme til at fylde for meget på hvis det pludselig skulle stige?


  • Rene J
    Rene J Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #13   30. jan 2010 Kunne godt lyde lidt som en toppakning. Du kan evt. se om der kommer overdrevet meget hvid røg, der vil nok komme en smule nu når vi har det så koldt som det er. Eller så kan du kontrollere om der er tryk i kølesystemet, start motoren 30 sekunder eller sådan noget også prøv at gå ud og tag proppen af til køleren, hvis der allerede efter 30sek (self ved kold start) er meget tryk kunne det også være tegn på defekt toppakning.

Kommentér på:
Carina E bliver for varm

Annonce