{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.108 visninger | Oprettet:

Bremseskiver? {{forumTopicSubject}}

Nolge der ka fortælle mig hvorfor man ikke kan bremse den grimme farve/rusten væk på bremseskiver.

havde en bil på værkstedet der ikke havde kørt siden jul og blev nød til at slibe meget på bremserne for at få det væk.
så mit spørgesmål er:
når klodser og skiver sidder op af hinanden og kører sammen hvor kan klodserne så ikke "slibe" det væk??

Har det noget at gøre rent kemisk med jern, rust og egenskaber i klodser eller hvad?

håber i forstår hvad jeg mener


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremseskiver?
  • #1   1. feb 2010 for eller bag?

  • #2   1. feb 2010 rust kanten kommer vis dine calibre ikke bremse 100% optimalt.. det eneste du kan gøre er at skifte skiver klodser og calibe.. altsår vis du tænker på der på skiven hvor klodsen ikke røre kan du jo male det med hammerlak for eksempel

  • #3   1. feb 2010 for og bag. alle skiver varr der rust jeg ikke kunne bremse væk så jeg skulle slibe det.
    men når klodser og skiver kører på hinanden burde den kunne få det væk af sig selv.?


  • #4   1. feb 2010 anders:
    det er jo hele skiven da den har stået ude i 1 måned nu, men mener bare den selv skulle kunne slibe det væk.
    der er jo fin belægning og den bremser fint.
    er også lavet nu jo tænkte bare hvorfor?


  • #5   1. feb 2010 det burde absolut gå væk når du køre en god tur..og vis ikke har skivere været dårlige i forvejen..

  • #6   1. feb 2010 Ja men den kørte i 10 km ca. og det hukke og bumbede hver gang man bremsede pga rusten så brugte eftermiddagen på at tage skiverne af og slibe dem..

  • #7   1. feb 2010 hhhmmm det lyder lidt vildt efter som det kun er en måned den har stået. ryster den efter du har slebet dem??

  • #8   1. feb 2010 nu er de gode og fine som nye og bilen er afleveret/afhentet

  • #9   1. feb 2010 Du skal jo heller ikke bremse en gang imellem når du vil bruge den lette løsning... så skal padalen være påvirket hele tiden...

    Men ak ak,, hvis rust først er kommet i metal, så skal det smides væk hvis du ikke vil bøvle med det, ligesom en rusten panel,, der er det enedste der dur at skære panelet HELT væk....
    Skiver er jo åbne og sårgare, og til sidst er det jo ikke kun overflade rust længere.. og selv om du tror at skiverne bliver blanke, skal du huske på at RUST også kan blive blankt hvis du sliber på det..
    Men i bund og grund er det en meget dårlig ide at rense bremser af på den måde...

    Jeg bruger som regel en vinkelsliber først til kanterne og så en excentersliber med korn (granitsten) til at få skiverne pæne med igen....
    Ellers skal du have den drejet af eller nye på...
    Men til dit spørgsmål... Rent jern ruster ubeskyttet....
    Og hvis du slet ikke kunns køre dem bare næsten rene så skal du nok lige have set på dine kalibre og glidere i smme hug, og om klodserne ikke også sad godt fast da du skildte det af....;-))


  • #10   1. feb 2010 Men iøvrigt kan det da ikke løbe rundt for et værksted at rense rustne skiver bare fordi den ikke har kørt siden jul, det kan slet ikke løbe rundt, med mindre der ikke var andet du kunne blive sat til....
    Og hvis det er en kundebil,,,, så af med det gamle og på med nyt,,, jeg ville ikke acceptere at blive sat til at gøre det på en kundebil uanset hvor dårlig økkonomi en kunde har,,, for så må han finde et andet sted.....
    Især hvis de var så angrebet som du skrivet... har i ikke en skiveafdrejer du kunne have brugt.. ???


Kommentér på:
Bremseskiver?

Annonce