{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.240 visninger | Oprettet:

jimmy n
jimmy n
Tilmeldt:
2. feb 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Bmw 530 d E61 softwareopgradering {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Har netop købe en Bmw 530 d, Touring steptronic fra 2/2005 med 218 hk. Kører super, men ikke langt på en liter diesel. ca. 8-8,7 km/l´tr, hvilket er noget under de 12.2 som er beskrevet - OG ROLIG NU DRENGE, jeg kører ikke som en sindssyg. Jeg har på 200 km blandet kørsel prøvet at køre maks økonomi og der ramte den de 8,7 km/ltr. Hvad gør jeg?

Så kan jeg også spørge til om der er andre og billegere allternativer til opdatering af min navi, med navigations dvd, business 2004


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 530 d E61 softwareopgradering
  • #1   6. mar 2010 Jeg hører lige med ang opdatering af navi, kan ikke forstå den ikke kører længere på literen det gør min? er det ved by kørsel du har målt? jeg kan fortælle dig sidst jeg kørte til Holland da gik min ca. 10 Km/l ved 200 i tyskland og ca. 20-25 Km/l ved 130/140 kunne køre 1029 KM på en tankfuld. det er jeg tilfreds med. Er din chippet?

  • jimmy n
    jimmy n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #2   6. mar 2010 Hej Martin. Det er ved landevej 80 % og by 20 %

    Den er ikke chippet, men måske kunne det være en løsning at få en chip/softwareopgradering eller?

    Lyder super med hensyn til opdatering af navi. Tak


  • #4   9. mar 2010 Min kører nogenlunde det samme som din på literen, har dog kun testet på en tankfuld, da jeg ikke har haft bilen i ret langtid.

    Men tror små ture inde i byen tager hårdt på brændstoffet, det gør det i hvert fald for mig, har jeg lagt mærke til.

    Mht. opdatering af navi, så er det kun en ny DVD der skal købes. Du kan skrive en pb til mig, jeg har et link på min hjemmecomputer, hvor den nyeste 2010 version kan købes billigt.

    Det er noget helt andet, hvis du vil opdatere softwaren i bilen, det kan kun gøres ved BMW. Her i Aalborg skal de have 1850kr inkl. moms. for en opdatering, det tager en hel dag, fik jeg afvide. Det skal helst sikkert gøres på min her inden længe. Det var i hvert fald en god ide at gøre, når det er en ældre årgang, der er nemlig sket en del ændringer i softwaren, ifølge værkføren jeg snakkede med.


  • jimmy n
    jimmy n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #5   10. mar 2010 722 kr, det er hvad autoleth i Haderslev tager for en komplet opdatering af softwaren. De skulle også kunne deres kram.

    Måske kan de også nogle tricks med hensyn til brændstofforbruget.

    Har iøvrigt købt en originad 2010 udgave til navigationen.


  • #6   10. mar 2010 Er du sikker på det er en fuld opdatering til de 722kr ? For ellers er det satme billigt...!

Kommentér på:
Bmw 530 d E61 softwareopgradering

Annonce