{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.297 visninger | Oprettet:

Volvo - ujævn tomgang + motorgang {{forumTopicSubject}}

Søger lidt hjælp.

Min volvo 945 b230.. fra 91 går meget u jævnt i tomgang. Den har også svært ved og stå i tomgang ved koldstart. Den hugger også en del ved ved dellast,

I tomgang går den går den også kun på 3 cylinder og skyder meget i udstødningen.

Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak
Mvh Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo - ujævn tomgang + motorgang
  • #1   16. mar 2010 lyder som en gang tændings bøvl. nu ved jeg ikke helt med sådan en volvo hvordan der er strikket sammen, men check tændrør tændkabler rotor, rotordæksel, tændingsmodul. eller hallgiver/krumtapsensor.

  • #2   16. mar 2010 Det kan være så meget - selvfølgelig smiley

    Men det kan fx. være noget der kommer af en fejl- eller mangelfuld tænding, som kan skyldes:
    slidte tændrør, slidte tændkabler, slidt rotor, slidt rotordeksel (eller hvad man nu kalder boxen med tændledningerne:P).

    Men det kan også have noget at gøre med indsprøjtningen, hvis der er ikke er et jævnt flow af brændstof til motoren - hvad der kan være at fejl på det, lader jeg andre om at forklare.

    Det kan også være en defekt vippearm, hvilket gør af en eller flere ventiler ikke åbner og lukker som det skal.


  • #3   16. mar 2010 Har hørt det skulle være en alm. fejl. og bare skulle være en enkelt føler, prøver bare og finde ud af hvilken


  • #4   16. mar 2010 Luftmassemåleren kan være dårlig på dem, men du skriver den kun går på 3 cylindre, så jeg ville rette min opmærksomhed mod strømfordelerdæksel + rotor.

  • #5   16. mar 2010 Tændspolen måske ? (:

  • #6   16. mar 2010 Luftmasse måler ville jeg tro kunne skyldes problemet, dog lyder det en smule underligt at den går på 3 cylindre så. Tag evt, stikket af til luftmasse måleren og se om den skulle gå godt igen. Så ved du at det er den der skal skiftes.

Kommentér på:
Volvo - ujævn tomgang + motorgang

Annonce