{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Store problemer med GOLF 3 {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har købt en Golf 3 fra 92´, den er rigtig fin udvendig og inden i, men motoren går rigtig dårligt..
den kan ikke følge med en gammel 1.3 polo med 4gear (normal udgave, altså ingen gt eller g40 osv.)
Den starter fint, står på 800-900 omdr.

Den har et powerfilter på(lyder godt), men den brøller meget mere end den kan trække? det er virkelig slemt, ved ikke hvad jeg skal gøre?
andet problem at den på 170km næsten har slugt 35l benz?
kan det være lambdasonden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store problemer med GOLF 3
  • #1   28. mar 2010 lad vær med at bruge for meget tid på den, for en anden motor koster 2000-2500 og så har de i de fleste tilfælde gået under 200.000km

  • #3   28. mar 2010 Uhaa en golf 3 der ikke kan trække det kan være mange ting
    defekt motorstyring eller ingen signal der til
    defekt temp føler
    defekt lambdasonde prøv at tage den fra den kan sangtens køre uden dog med et noget større benzin forbrug men kan sangtens trække fra en polo alligevel syntens faktisk at den trækker bedre uden lambdasonde end med
    dårlig monopoint enhed
    forkert indstillet tænding
    defekt hall giver kan også gøre det


  • #4   28. mar 2010 husk at slippe håndbremsen smiley

  • #5   28. mar 2010 er det kattalysator på den ?

    jeg havde en bil hvor katten og mellempotten var klappet sammen,

    den kunne kun kører 130 km/t

    da det var skiftet kunne den kører 175 , så det synd jeg lige du skal få tjekket


  • #6   30. mar 2010 Den kan komme op på 160 km/t derefter kæmper den om at komme længere op....
    har checket lambdaen nu, der er kun to stik der var sat til ud af fire´. efter hvad jeg ved er sort (motorstyring) grå(stel) 2xhvid(varme)
    den sorte og den grå var sat til (sort i sort og grå til lilla?:S samlet i en samlemuffe...) nu er spørgsmålet hvor de to hvide skalm sættes til ?:S


  • #7   30. mar 2010 Nu kiggede en af mine kammerater på det og han tog stikket af til temp.følerern, efter det havde den nemmere ved at komme op i omdr. og træk tilsvarende en smule bedre (uden at den stod underligt i tomgang og hakkede eller spruttede i det)?
    han mente det os kunne være min kat. der var gået, er det muligt at bilen så mister ydelse når sådan en svend er gået?
    tak på forhånd


  • #8   30. mar 2010 @ arne k : kan det have en så stor betydning i ydelsen og benzin forbruget?
    på den anden side er lambdaen stadig ikke sat til jo?


  • #9   30. mar 2010 okay, tak for det:)
    får den checket hos en bilmekaniker de dage vha. computer:)


  • #10   4. maj 2010 Nu har jeg prøvet at skifte lambdaen (dog til en brugt)
    men efter skift er der ingen forskel på kørslen hellere når den er sluttet fra?


Kommentér på:
Store problemer med GOLF 3

Annonce