{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

4afe knast problem! Toyota folk se her {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg mangler en der kan fortælle mig om forspændingen på indsugnings knasten på en 4afe motor. Kan den strammes op på mere end e'n måde?? Eller er det bare at stramme den helt op? Har søgt på google, Men kunne ikk finde en konkret anvisning. Men noget om at den kunne stilles på 2 måder - eller har jeg læst forkert???
HJÆLP!
Og på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4afe knast problem! Toyota folk se her
  • #1   5. apr 2010 stram den op, til de to huller passer ud for hinanden og stik noget i gennem, så de er låst, og så lig knasterne i og fjern splitten/bolten


  • #2   5. apr 2010 2 huller? mener kun der er et??

  • #3   5. apr 2010 Han mener, du skal stramme den sådan du kan skrue bolt i, der låser de 2 hjul...

  • #4   5. apr 2010 det er bare en forspænding der fjerner støj. ikke et timings spørgsmål. kun støj

  • #5   5. apr 2010 K-FINN. : ved jeg. men er vi enige i den kun passer i på en måde. Altså at bolten kun kan sættes i et sted, og passe??

    Dennis: Ikke helt enig. Uden forspænding larmer den ja, men timingen af knasterne passer heller ikk. Fra ingen forspænding til forspænding er en forskel på 2 tænder på knast-drevet. så jo det har også med timing at gøre.

    Skal bare vide om forspændingen enten er ''aktiveret'' eller ''slået fra'' hvis i forstår? Eller om man kan fucke det op. smiley Tak for svarene alligevel smiley


  • #6   12. apr 2010 Der er et hul på hver knasthjul på knastakslerne og de huller skal stå helt ud for hinanden og når du har gjord det tager du en genstand og putter i hullerne så de bliver ståene ud for hinanden mens du spænder dem fast.

  • #7   13. apr 2010 bjarke vi snakker ikk om timingen af knasterne men forspændingen på indsugningsknasten... ellers tak for svaret. Ved også godt hvordan det fungere. ska bare vide hvilket af de 3 huller på bagsiden bolten ska passe igennem til modparten hvis i forstår??


Kommentér på:
4afe knast problem! Toyota folk se her

Annonce