{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye dæk - hvilken størrelse
  • #1   9. apr 2010 Burde ikke være et problem.

    Men tjek frigangen ved skærme og fjedre ben på de gamle og se om der er plads til 5 mm på begge sider af dækket.


  • #2   9. apr 2010 ok - men de burde altså at kunne side på fælgen?

  • #3   9. apr 2010 de kan nemt sidde på fælgen og på bilen. de er 1 cm bredere og lidt højere. Dit spedometer kommer til at passe bedre

  • #4   9. apr 2010 hvilken årgang fabia ??

    205/50-15 bliver langt væk fr de originale hvis vi snakker den model der kører 165/70-14 fra ny.


  • #5   9. apr 2010 kim det er en 1,9 tdi combi fra 01.

    Dem der sider på - originale fælge - heder som sagt 195/50-r15. Ved dog ikke om de er "rigtige" til bilen, da de sad på da jeg købte dem.

    Dog er det "matador"-dæk, der vidst i en årgang var standard-varer hos Skoda. Siden blev de vidst erstatet, da de kvaliteten er ringe...? Men jeg tænker at efter som den er med fuld service-bog og med matador dæk er det nok Skoda der har skiftet dem, hvorfor størrelsen vel passer?

    Sig endeligt til hvis du er uenig!


  • #6   9. apr 2010 Kim O.

    Muligt at det er "langt fra" normal dæk.

    Men hvis du nu kiggede på en dækberegner . Så er det helt perfekt med 205/50/15 da det kun afviger -0.10%. Så kommer man nok ikke tættere på.
    Hvor imod 195/50/15 er -1,81% mindre.

    Så kan de sidde på fælgen så "GO for it"


  • #7   9. apr 2010 Ingen problem på så ny en Fabia, men jeg ville dog stadig finde nogle 195 dæk da 205 er dyrere og bredden får du jo ikke rigtigt noget ud af...det skulle da lige være større brændstof forbrug og mere støj.

  • #8   9. apr 2010 Bilen er forøvrigt nok født på 185/55-15 og en 6x15 tommer fælg (hvis der var alu på fra ny)

  • #9   9. apr 2010 Jeg har ikke de store intentioner om race og brede dæk - fik blot et tilbud om nogle relativt billige 205-dæk. Men vil du mene at jeg opnår endnu bedre benz-økonomi og støjniveau hvis jeg vælger 185/55-15.

    Jeg ved ikke om fælgene er originale, men det skulle undre mig om andet.


Kommentér på:
nye dæk - hvilken størrelse

Annonce