{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Syn med spacere {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer

Skal til syn med min Saxo. Jeg lidt i tvivl om reglerne med henhold til spacere.

Der er spacere på 10mm på alle hjulene og sporvidden er ændret med ca. 10mm i alt (pga. ET mål på fælge). Kan den synes med det?

Jeg har denne Tuv godkendelse på spacerne:

http://www.h-r.com/includes/download.php?file=../bin/00EUTG08.pdf


Mvh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn med spacere
  • #1   20. apr 2010 Du kan godt hvis, dine dæk ikke kommer ud over skærmene smiley

  • #3   20. apr 2010 Rune > Så har han sgu overset spacerne... Det går de meget op i!

    Dog burde du, Christian, med de TÜV papirer kunne få det synet da det går ind under grænsen for hvor meget du må øge sporvidden + monteringen er godkendt. Dog ligner det ikke den rigtige attest til brug i DK, men prøv da.


  • #5   20. apr 2010 ET lille tillægsspørgsmål til de spacere.

    Hvis man nu har et ET mål der er lavere, end fælgens opgivelse, og derved for at opnå rette ET gør brug af spacere, kan det synes ??

    Eksempelvis, at man finder et sæt fælge der har ET 40, og bilen er skrevet til ET 20, så smider man lige et på 20 mm spacere på.


  • #6   20. apr 2010 Tak for svarene. Jeg tror jeg ringer og spørger først således jeg ikke skal betale for omsyn..

    - BluezCat-DK® *: Det er noget i den stil jeg har gjort og mit spørgsmål er det samme smiley


  • #7   20. apr 2010 Spacerne skal være TUV godkendt sammen med fælgene, ellers går den ikke - Dette fik jeg at vide direkte fra færdselsstyrelsen, da jeg spurgte ad.

    Ergo er det ikke alle TUV godkendelser der går, muligt du kan få den igennem, men lovmæssigt, skal det være en spacer - Oftest en der er premonteret på fælgen, som er godkendt med fælgen!


Kommentér på:
Syn med spacere

Annonce