{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.196 visninger | Oprettet:

Opel astra dyse problem ? {{forumTopicSubject}}

hej bg.
jeg har en opel astra 1,6 i fra 95

har været ude og køre en god lang tur i dag uden problemer, men da jeg skulle starte bilen igen ville den bare ikke.

den starter fint på lidt diesel starter men dør så lige så snart man stopper med det.

fandt så ud af at der kommer masser af benzin ind men det kommer aldrig igennem dyssen, så når man tager dyssen op kommer der så benzin frem.

spørgsmålet er så¨

er det dysen som er fuckt eller ?

og nogen der ved hvorfor en føler der styre den dysse og hvor den sider ( mere om det kan være sådan en som ikke regulere ordenligt ? )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel astra dyse problem ?
  • #1   3. maj 2010 Det er din ecu der styrer tilskuddet..
    Det er nok højst sandsynligt din dyse, men prøv at mål på stikket oppe ved dysen, den skulle gerne vise et vis antal volt (hvor meget kan jeg ikke huske) er der signal, så er det dysen.. Er det ikke, er det næsten sikkert at det er ecu'en eller ledningen dernede fra (selvom det er ret usandsynligt)


  • #2   3. maj 2010 nice det vil jeg lige prøve og måle så....

    men jeg skal bare køre på starteren mens jeg måler eller hvad ?


  • #3   3. maj 2010 Ja, det skulle jeg mene smiley
    Mener egentligt den er stelstyret, dvs der er konstant spænding på også er det nok med bare at sætte tændning på..
    Men prøv begge dele, bare for at være sikker smiley
    Man kan jo huske forkert smiley


  • #4   3. maj 2010 men det jeg ikke rigtig kan forstå det er at den har gjodt det før og så virkede den lige pluslig igen kort efter...

    kan det virkelig godt være dysen så ?

    det andet du snakket om ecu er det styreboksen eller hvad ?


  • #5   3. maj 2010 Ja, det er det.. min gamle astra gjorde akurat det samme, som du beskriver der.. lige pludselig gik den helt amok og oversvømmede huset.. man kunne høre dysen "sprudte", det var ecu'en det var galt med..

    Men nu er det jo ikke sikkert det er det samme, selvom det kunne tyde på det!


  • #6   3. maj 2010 argh håber fanme bare det dyssen !


  • #7   3. maj 2010 Man kan jo altid håbe smiley

  • #8   4. maj 2010 Opdatering!!!

    nu er dyssen skiftet.
    styreboksen er skiftet.

    og det hjalp ingen ting og har prøvet og blinke fejlkoder ud men det vil den ikke....
    HVAD GØR MAN SÅ ?


  • #9   4. maj 2010 ok, hva fanden går der så galt!
    Var der signal mellem stikket og styreboksen??


  • #10   4. maj 2010 ved jeg heller ikke !...

    hmm alså der var strøm i stikket oppe ved dysen det var det jeg har målt
    så der vel også forbindelse resten af vejen !?


  • #11   4. maj 2010 Ja, det burde der være smiley
    Og du siger alt ellers er som det skal være..
    Lyder godt nok som et underligt problem, den burde jo åbne op for dysen eftersom de ting er som de skal være..


  • #12   4. maj 2010 ja alt det andet skulle være iorden !

    jah er godt nok ved og være træt af det i morgen prøver jeg og skifte hele gasspjældet og hvis ikke det hjælper må jeg give tabt...

    har du andre forslag ?


  • #13   4. maj 2010 men det der under mig meget er at jeg har prøvet og blinke fejl men der sker bare slet ikke noget !


  • #14   4. maj 2010 Det er ikke altid den kan fortælle hvad der er galt.. Det kan være forskellige stik, strøm, periodiske fejl osv. som den ikke kan finde ud af at registrere..
    Det eneste jeg vil foreslå, er at prøve det med spjælet og evt. gå alle stik igennem samt forbindelse til ledningsnettet fra batteriet..
    Mister man noget strøm fra en af de forbindelser der er fra batteriet (den brune ledning mener jeg) og udefter, kan den også finde på at gøre det nummer.. Det er rimelig indviklet at gå igang med, men det er da et forsøg vær at tjekke..


  • #15   4. maj 2010 ja må jo prøve det gasspjæld

    men aner virkelig ikke hvor og hvordan jeg skal starte på og måle osv på alle ledningerne når man ikke ved hvad de skal være i forvejen....


  • #16   4. maj 2010 Ja, så meget ved jeg heller ikke om det..
    Ikke andet, end der jo naturligvis skal være strøm til de forskellige komponenter..
    Det er et helvede at komme igang med at rode med ledningsnettet, noget jeg gerne helst holder mig fra..
    Men det er stadig et mysterie at den ikke skyder benzin ud, der må jo være en eller anden form for fejl signal.
    Lad os antage den er stelstyret..
    Så er det jo logisk at der er spændning op til dysen.
    Så skal man vel i teorien finde fejlen omkring en krumtapsføler, kan ikke huske om der sidder det på sådan en motor!
    For er der ikke forbindelse mellem den føler og ecu'en, vil ecu'en vel heller ikke sende besked videre om at skyde benzin ind, da den vil tro at motoren ikke drejer rundt..
    Signalet burde den jo enten få fra enten tændningsmodulet eller fra en føler i bunden af motoren ind mod krumtappen.


  • #17   16. maj 2010 Fejl fundet smiley

    selve brændstof relæet fejljede ikke noget men det fik bare ingen stel.
    og det lammede self. indsprøjtningen men åbenbart også tændingen :S


  • #18   16. maj 2010 ahh, javel ja smiley
    Det var så mit sidste gæt smiley
    Rodede også med noget stel på min og fik fremkaldt samme symptomer, men at det bare var det havde jeg nu ikke gættet.. Ville faktisk have skrevet du skulle tjekke stel forbindelsen, men den gik sku i glemmebogen, da jeg stadig var overbevist om fejlen lagde et andet sted smiley
    Men skide godt du fandt fejlen smiley


  • #19   16. maj 2010 men du skal ihverfald have tak for hjælpen undervejs!

    men ja stel forbindelsen havede jeg sgu svært ved og finde da man jo ikke ved hvad det er som mangler stel og der er en 1000000 steder og og måle ledninger....


  • #20   16. maj 2010 lige præcis, det er et helvede smiley
    Jamen det var da så lidt smiley


Kommentér på:
Opel astra dyse problem ?

Annonce