{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Noget galt med klimaanlæg {{forumTopicSubject}}

Har en Alfa Romeo 156 Berlina 2,0 JTS fra 2003.

I får lige forløbet. Sidste år til sommer oplevede jeg at når jeg satte den til at køle kabinen ned, så blev der varmt , og det var lige meget hvad den blev indstillet på. Jeg havde den på værksted og fik af vide der var 400 ud af 700 (gram tror jeg)af det der væske.
Blev spurgt kort efter om det fungerede for hvis ikke skulle vi tjekke det for utætheder, og sagde ja til det fungerede, men der var vi altså kommet hen på den tid af året (nov.) hvor det jo er koldt. og der virkede det jo som om det virkede.

Vi kommer hen på året 2010 hvor det begynder at blive varmt og igen bliver det varmt. Jeg får det tjekket, og finder ud af der ikke er mere væske på.. Lidt efter ser mekanikeren så at rørene hvor væsken kører igennem er flækket helt. ( det så han så bare ikke dengang i nov.) ret øv.

Det bliver så lavet for en god sjat, det køre godt i en periode, men nu oplever jeg at den til tider slet ikke køler, og hvis den så gør er det slet ikke optimalt.

- Jeg kan sætte den til fuld knald på 16 grader og man kan høre blæserne kører derud af da det larmer, på både kroppen og føderne, men man mærker slet ikke mærke kulden.
-- Der er jo en blæser ved rattet så når man holder hænderne burde det jo kunne mærkes.
Men hvis man åbner de 2 spjæld der sidder i midterkonsollen til bagsædet så kører den med fuld knald på kold luft.

- Hvis den sættes på LOW, skal man være heldig hvis den overhovedet køler, eller ihvertfald at det kan mærkes.

Hvad kan det skyldes?
1) Der mangler det der væske? (kan ikke huske navnet) selvom den jo lige er fyldt op. Den 8 juni 2010 hvor klimaanlægget blev lavet.
2) pollenfilteret der blev skiftes til service november 2009 er beskidt?
3) der er noget beskidt ved de forskellige luftindtag i kabinen?
4) noget helt andet??

Synes bare det er mærkeligt, at nogle gange kan den blæse koldt luft ud, andre gange ikke.. og køler mere andre steder...hmm smiley

Håber i måske kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noget galt med klimaanlæg
Kommentér på:
Noget galt med klimaanlæg

Annonce